Μάνατζμεντ Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

• Ορισμός του μάνατζμεντ και των παραγόντων που το διαμορφώνουν
• Έννοια, ορισμός, σκοποί, περιεχόμενο της διοίκησης επιχειρήσεων.
• Σχεδιασμός – Λήψη αποφάσεων, Στρατηγικός σχεδιασμός
• Οργάνωση – Οργανωτική δομή και κουλτούρα: Έννοια και φύση της οργάνωσης, Τύποι οργάνωσης, Επίπεδα διοικητικής ιεραρχίας, Έκταση της διοίκησης, Οργανωτική δομή της επιχείρησης, Εξουσία, ευθύνη και εξουσιοδότηση.
• Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων: Γενικά, Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, Προσέλκυση προσώπων, Επιλογή προσωπικού, Εκπαίδευση, Αξιολόγηση, Αμοιβή προσωπικού.
• Διεύθυνση: Υποκίνηση, Ηγεσία, Επικοινωνία, Διεύθυνση Εργασιακών Ομάδων . Έλεγχος: Γενικά περί του ελέγχου, Διαδικασία του ελέγχου, Μέθοδοι ελέγχου, Οικονομικός έλεγχος.Άσκηση ελέγχου
• Διαχείρισηαλλαγής και καινοτομία.
• Κοινωνική Ευθύνη των Επιχειρήσεων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές σε εισαγωγικό βαθμό, με την επιστήμη του μάνατζμεντ για να μπορούν να οργανώνουν και να διοικούν επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα.
Αναλύονται οι βασικές λειτουργίες που καλείται να πραγματοποιήσει ένας μάνατζερυπό το πρίσμα της δυναμικής φύσης των οργανισμών και του περιβάλλοντός τους.

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί να:

  • Κατανοεί γιατί είναι σημαντική η μελέτη του μάνατζμεντ και ποιοι παράγοντες το διαμορφώνουν.
  • Εξηγεί τις θεωρίες λήψης διοικητικών αποφάσεων.
  • Κατανοεί τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού.
  • Εμβαθύνει στην οργανωσιακή δομή και κουλτούρα ενός οργανισμού.
  • Περιγράψει τα κύρια στάδια της διοίκησης ανθρώπινων πόρων και όσων την επηρεάζουν.
  • Ορίσει την οργανωσιακή αλλαγή και τους τρόπους διαχείρισής της.
  • Εξηγήσει τη φύση και σημασία της διαδικασίας του ελέγχου

Γενικές Ικανότητες

• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην τάξη Πρόσωπο με πρόσωπο εκπαίδευση

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class&moodle.

Άσκησης πράξης με τη χρήση του MicrosoftExcel

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης.20
Αυτοτελής Μελέτη45
Εξετάσεις3
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Γεωργόπουλος Νικόλαος, 2006: Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  2. Πετρίδου, Ε., Διοίκηση – Management, Εκδόσεις Σοφία, 2011.
  3. Σαρμανιώτης Χρήστος, 2012: Μάνατζμεντ – Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, Εκδόσεις Ζυγός.
  4. Τζωρτζάκης, Κ., 2014: Αποτελεσματικό Μάνατζμεντ στο Ελληνικό Επιχειρείν. Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
  5. Nuthall P. (2019) Διαχείριση Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων Οργάνωση, Διοίκηση, Εφαρμογές, Εκδόσεις Προπομπός
  6. Robbins, S.P., Decenzo, D.A. &Coulter, M., Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κριτική 2017.
  7. Taylor Winslow Frederick, 2007: Αρχές Επιστημονικού Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Academy of Management Journal
  2. Academy of Management Review
  3. Journal of Management Studies
  4. Management Science
  5. International Journal of Management Reviews
  6. British Journal of Management
  7. European management Journal
  8. Journal of Economics&Management Strategy
  9. Measuring Business Excellence