Ξένη Γλώσσα – Αγροτο-οικονομική Ορολογία

Γενικά

  • Κωδικός: 600-191034
  • Εξάμηνο:
  • Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
  • Τύπος μαθήματος:
  • Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
  • Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
  • Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διδασκαλία (4)
  • Μονάδες ECTS: 4

Περιεχόμενα μαθήματος

Παρουσίαση και ανάλυση απλών κειμένων αγρο-οικονομικής ορολογίας που προέρχονται είτε από σχετικά αγγλόφωνα βιβλία ή /και από επιστημονικά περιοδικά και μελέτες από πρακτικά συνεδρίων.
Τα κείμενα αποτελούν τη βάση για την ολόπλευρη ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου ενώ η ενδελεχής ανάλυση της γλωσσικής τους δομής προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους μαθαίνοντας τη σχετική ορολογία της Αγροτικής Οικονομίας στα Αγγλικά.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα έχει ως σκοπό οι φοιτητές/τριες να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις ορολογίας καθώς και στοιχείων γραμματικής και λόγου με σκοπό την κατανόηση κειμένων σε θέματα που αναφέρονται στον αγρο-οικονομικό τομέα. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση με το λεξιλόγιο του άμεσου περιβάλλοντος τους στα Αγγλικά, στον πανεπιστημιακό χώρο και την αγροτική οικονομία. Ο φοιτητής αναμένεται να αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες για πιθανές μελλοντικές επαγγελματικές του ανάγκες και την συμμετοχή του σε μεταπτυχιακές σπουδές και Ευρωπαϊκά προγράμματα (π.χ. Erasmus).
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να επικοινωνούν αποτελεσματικά γραπτά και προφορικά. Να διαβάζουν και να χρησιμοποιούν ξένα συγγράμματα και επιστημονικά περιοδικά που αναφέρονται στο αντικείμενο της Αγροτικής Οικονομίας. Να ερμηνεύουν και να αναλύουν πληροφορίες από διαγράμματα , πίνακες κλπ. Να συντάσσουν περίληψη ενός άρθρου στα Αγγλικά με τη χρήση της σχετικής βιβλιογραφίας. Να υιοθετούν στρατηγικές χρήσιμες για την παρουσίαση ακαδημαϊκών εργασιών σε συνέδρια και σεμινάρια του κλάδου τους.

Γενικές Ικανότητες

• Λήψη αποφάσεων
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Μέθοδοι Διδασκαλίας

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
• Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις Παρουσίαση και ανάλυση κειμένων ορολογίας, γραμματικών δομών και τεχνικών ανάλυσης και κατανόησης κειμένου52
Aσκήσεις – Εφαρμογή λεξιλογικών και γραμματικών γνώσεων20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
• Δοκίμια πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Anagnostou, P. (2010). Useful Notes and Exercises of the Most Commonly Used Chapters of the English Grammar. Grigoris.
  2. Bateman, H. (2006) Dictionary of Agriculture. A&C Black Publishers.
  3. Mann, M. & Knowles-Taylor, S. (2007). Destination C1 & C2 Grammar and Vocabulary. Macmillan Neil O’ Sullivan, & James D. Libbin (2011) “Career Paths: Agriculture”, Express Publishing
  4. Καζαμία-Χρήστου, Β. & Ζιάκα, I. (2006). EnglishforAgriculturalSciences. Θεσσαλονίκη: UniversityStudioPress
  5. Καζαμία-Χρήστου, Β. & Ζιάκα, I. (2006) «Γλωσσάρι Βασικών Γεωπονικών όρων» Θεσσαλονίκη: UniversityStudioPress
  6. Κιτσοπανίδης Γ. (2012). Κωδικοποίηση χρησιμοποιούμενης διεθνώς Γεωργοοικονομικής Ορολογίας. Εκδόσεις Ζήτη. Θεσσαλονίκη
  7. LeeR., Matheson R., Chrimes J. (2019).Αγγλικά των Επιστημών Γεωπονίας, Αγροτικής Οικονομίας, Βιοϊατρικής και Περιβάλλοντος. Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  8. Sheaffer, C. et al (2012) Introduction to Agronomy. Food, Crops and Environment. Cengage Learning
  9. Stefan, J. (2002) “ English for Students of Economics: General Economics” Αθήνα: ΤυπωθήτωGeorge Dardanos
  10. Stefan, J. (2003) “ English for Students of Economics: Microeconomics” Αθήνα: ΤυπωθήτωGeorge Dardanos
  11. Stefan, J. (2003) “ English for Students of Economics: Macroeconomics” Αθήνα: ΤυπωθήτωGeorge Dardanos
  12. Vaughan,J. et al (2009) The New Oxford Book of Food Plants. OUP.