Σαλιγκαροτροφία
Γενικά
- Κωδικός: 600-192026
- Εξάμηνο: Επιλογής Εαρινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διδασκαλία (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3880
Περιεχόμενα μαθήματος
Ανάλυση της αγοράς, Εμπορεύσιμα είδη σαλιγκαριών, Στοιχεία ανατομίας, μορφολογίας και βιολογίας του σαλιγκαριού, Εχθροί και ασθένειες, εκτροφή σαλιγκαριών, Είδη εκτροφής, Χαρακτηριστικά του ανοικτού τύπου εκτροφής, Χαρακτηριστικά του κλειστού τύπου εκτροφής, Στάδια εκτροφής του κλειστού τύπου εκτροφής, Αναπαραγωγή, Πάχυνση κοστολόγηση – θρεπτική αξία, Ανάλυση στοιχείων κόστους, Παροχή τεχνογνωσίας Διάθεση των σαλιγκαριών, Διατροφική αξία των σαλιγκαριών.
Μαθησιακοί Στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο σπουδαστής θα πρέπει: Να διακρίνει τα κυριότερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Να γνωρίζει τα διάφορα οικοσυστήματα και τους παράγοντες που τα επηρεάζουν. Να είναι σε θέση να διακρίνει, να προσδιορίζει τα αίτια και να επιλύει προβλήματα ρύπανσης του φυσικού περιβάλλοντος από τη Ζωική Παραγωγή. Να είναι σε θέση να συμβάλλει στην αξιοποίηση των γεωργοκτηνοτροφικών αποβλήτων στην γεωργική παραγωγική διαδικασία και στην παραγωγή ενέργειας.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 52 |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις | 8 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 10 |
Εκπόνηση Εργασίας | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Written final examination (90%) comprising questions Theory (Lectures) and Laboratory Exercises. - Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).
Writtenwork and presentation (10%).
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
1. Νικολαϊδης, Αβραάμ,2011. Το Σαλιγκάρι & η Εκτροφή του ISBN: 978-960-7667-42-7. Εκδόσεις Αγρότυπος.
2. ΓκαλλοΤζιουζεπε,Σαλιγκαροτροφία, Εκδόσεις: Ψύχαλος.
Διαδίκτυο
1. http://www.piraeusbankgroup.com/~/media/Com/Downloads/Greek-Sectoral-Studies/2012/ektrofi_salligarion.ashx
2. http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/animal-production/113-saligariavatraxopodara
3. http://www.fao.org/3/aq106e/aq106e00.pdf
4. http://www.fao.org/3/a-bp069e.pdf
5. https://www.agrifutures.com.au/wp-content/uploads/publications/00-188.pdf
6. http://gti.greenstone.org/cgi-bin/library.cgi?e=d-00000-00—off-0demo–00-1—-01-10-00—0—0direct-10—-4——-0-1l–10-en-50—1-20-about—00-3-1-00-00–4–0–0-0-01-10—0utfZz-8-00&cl=CL1&d=fb33fe>=2