Εκτροφή Υδρόβιων Ζώων
Γενικά
- Κωδικός: 600-192902
- Εξάμηνο: 9ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Σύνολο (4)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3813
- Διδάσκοντες: Κυρίτση Σταυρούλα
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Εισαγωγή στις υδατοκαλλιέργειες και προοπτικές. Ποιοτικά χαρακτηριστικά νερού για εκτροφή υδρόβιών οργανισμών (φυσικοχημικά χαρακτηριστικά, προέλευση). Εκτρεφόμενοι Υδρόβιοι Οργανισμοί (Ιχθύς, Μαλάκια, Δεκάποδα Καρκινοειδή), κριτήρια επιλογής ειδών και κύριες φάσεις παραγωγικής διαδικασίας. Συστήματα εκτροφής, οργάνωση και διαχείριση μονάδων εκτροφής.
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με την Εκτροφή Υδρόβιων Ζώων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές εκτροφής, θα αξιολογήσουν τις δυνατότητες και θα επιλέξουν το καταλληλότερο σύστημα παραγωγής για κάθε εκτρεφόμενο υδρόβιο οργανισμό ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Θα οργανώσουν μια εκτροφή υδρόβιων οργανισμών και θα εφαρμόσουν βασικές ζωοτεχνικές πρακτικές.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 18 |
Εργασία | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 60 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση (100%)
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
1. Beveridge, M., 2004. Cage Aquaculture. Third Edition, Blackwell Publishing.
2. Κλαουδάτος, Σ., Κλαουδάτος, Δ., 2012. Καλλιέργειες φυτικών και εκτροφές υδρόβιων ζωικών οργανισμών. Εκδόσεις Προπομπός.
3. Παπουτσόγλου, Σ. Εισαγωγή στις Υδατοκαλλιέργειες. Τόμος Ι. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
4. Πάσχος Ι. Ιχθυοκαλλιέργειες Εσωτερικών Υδάτων. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
5. Βουλτσιάδου, Ε., Λαγουτάρη, Ε., 2008. Σπογγοκαλλιέργεια. Βιοτεχνολογία-αειφόρος χρήση του θαλάσσιου πλούτου. Εκδόσεις UniversityStudio, Θεσσαλονίκη.