Κτηνοτροφικά Φυτά

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Χρήσεις, μορφολογικά χαρακτηριστικά, οικολογικές απαιτήσεις, καλλιεργητικές τεχνικές, συγκομιδή, ενσίρωση χλωρού χόρτου για τη παραγωγή ζωοτροφής, συντήρηση των προϊόντων των σπουδαιότερων κτηνοτροφικών φυτών για την Ελληνική Γεωργία.
Περιγραφή των χαρακτηριστικών και της τεχνικής διαχείρισης και συντήρησης των βοσκοτόπων, λιβαδιών και τεχνικών λειμώνων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να είναι σε θέση:
• Να γνωρίζουν τα μορφολογικά χαρακτηριστικά, τις οικολογικές απαιτήσεις, τις καλλιεργητικές τεχνικές και τη συντήρηση των προϊόντων των σπουδαιότερων καλλιεργούμενων κτηνοτροφικών (χορτοδοτικών) φυτών.
• Να κατανοούν τα χαρακτηριστικά και να επιλέγουν και να εφαρμόζουν τη κατάλληλη τεχνική διαχείριση και συντήρηση των βοσκοτόπων, λιβαδιών, τεχνητών λειμώνων.
• Να αναγνωρίζουν τους σπόρους και τα φυτά των κυριότερων κτηνοτροφικών φυτών

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. – Λήψη αποφάσεων. – Αυτόνομη εργασία. – Ομαδική εργασία. – Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. – Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών – Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. – Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. – Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των Τ.Π.Ε.:

  • Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
  • Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
  • Ασκήσεις και Εργασίες, Σημειώσεις, Αρχεία διαλέξεων, Κανονισμός Εργαστηρίου, Ανάρτηση Ανακοινώσεων και Βαθμολογιών.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις και συγγραφή εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων52
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Αυτοτελής μελέτη58
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:

Ι. Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία:
– Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση (αξιολόγηση των εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων και γραπτή τελική εξέταση στην ύλη του εργαστηρίου). Παρουσίαση

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Παπακώστα-Τασοπούλου Δ. 2012. Ειδική Γεωργία – ΣΙΤΗΡΑ & ΨΥΧΑΝΘΗ, ISBN: 978-960-357-105-6, Εκδ. Χριστίνα και Βασιλική Κορδαλή Ο.Ε.
  2. Μακρίδης Χ., Λεντόπουλος Σ., Δαλακούρας Α. 2011. ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ ΦΥΤΑ, ISBN: 978-960-8002-65-4, εκδ. Στυλιανός Βασιλειάδης
  3. Νάστης Α. Σ., Τσιουβάρας Κ. Ν. 2009 Διαχείριση και Βελτίωση λιβαδιών ISBN: 978-960-12-1804-5, UniversitystudioPress Α.Ε
  4. ΜπαξεβάνοςΔ., ΤσιάλταςΙ. 2013. Η τεχνική της ενσίρωσης και καλλιέργεια φυτών ενσίρωσης, Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Agronomy Journal, Online ISSN: 1435-0645
  2. Grass and Forage Science, Online ISSN: 1365-2494
  3. Crop Science, Online ISSN: 1435-0653
  4. Agronomy, ISSN: 2073-4395
  5. Agriculture, ISSN: 2077-0472
  6. Journal of Dairy science, ISSN: 0022-0302
  7. Coblentz W.K., Akins M.S., 2018. Silage review: Recent advances and future technologies for baled silages, Journal of Dairy Science, 101: 4075-4092, https://doi.org/10.3168/jds.2017-13708
  8. Yang T., Kadambot H.M. Siddique, Kui Liu, 2020 Cropping systems in agriculture and their impact on soil health-A review, Global Ecology and Conservation, 23, 2020, e01118, https://doi.org/10.1016/j.gecco.2020.e01118
  9. Ergon, Å.,Seddaiu, G., Korhonen,P.,Virkajärvi,P., Bellocchi, G., Jørgensen,M.,Østrem, L.,Reheul,D.,Volaire,F. 2018. How can forage production in Nordic and Mediterranean Europe adapt to the challenges and opportunities arising from climate change?, European Journal of Agronomy, 92: 97-106, https://doi.org/10.1016/j.eja.2017.09.016
  10. Kao, P.T., Darch,T., McGrath,S.P., Kendall, N.R., Buss, H.L., Warren, H., M.R.F. Lee. 2020. Factors influencing elemental micronutrient supply from pasture systems for grazing ruminants. Advances in Agronomy, In press https://doi.org/10.1016/bs.agron.2020.06.004