Υδάτινα Οικοσυστήματα
Γενικά
- Κωδικός: 600-192029
- Εξάμηνο: Επιλογής Εαρινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Σύνολο (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3872
- Διδάσκοντες: Κυρίτση Σταυρούλα
Περιεχόμενα μαθήματος
Εισαγωγή στα Υδάτινα Οικοσυστήματα. Νομοθετικό πλαίσιο προστασίας και διαχείρισης υδάτινων οικοσυστημάτων. Τύποι Υγροτόπων (Δέλτα, Λίμνες, Τεχνητές Λίμνες, Έλη, Λιμνοθάλασσες και Ποταμοί) και Θαλάσσια Οικοσυστήματα. Αβιοτικοί και Βιοτικοί Παράγοντες. Προστατευόμενα υδάτινα οικοσυστημάτων (αξίες και απειλές). Διαχείρισηυδάτινωνοικοσυστημάτων.
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τα βασικά οικολογικά χαρακτηριστικά των υγροτοπικών συστημάτων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα γνωρίσουν τα υδάτινα οικοσυστήματα. Τους βασικούς τύπους οικοσυστημάτων που συναντώνται στα επιφανειακά ύδατα (λίμνες, ποταμοί, έλη, εκβολές, λιμνοθάλασσες κλπ), προέλευση, ταξινόμηση και χαρακτηριστικά των υδρόβιων βιοκοινοτήτων τους. Θαλάσσιο οικοσύστημα (αβιοτικά και βιοτικά χαρακτηριστικά). Θα κατανοήσουν την αξία των υδάτινων οικοσυστημάτων για το άνθρωπο. Θα διδαχθούν τις βασικές αρχές διαχείρισης τους καθώς και το νομοθετικό πλαίσιο της προστασία και διαχείρισης των υδάτινων πόρων και οικοσυστημάτων σε εθνικό, κοινοτικό και διεθνές επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 18 |
Εργασία | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
ή
ΙΙ. Αξιολόγηση Εργασία (40%) και Γραπτή εξέταση (60%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
1. Dobson, M., Frid, C., 2008. EcologyofAquaticSystems (SecondEdition). OxfordUniversityPress.
2. Wetzel, R.G., 2012.Λιμνολογία Λιμναία και Ποτάμια Οικοσυστήματα. Εκδόσεις Κωσταράκη.
3. Castro, P.,Huber, M., 2015. Θαλάσσια Βιολογία. Εκδόσεις Utopia, Αθήνα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
1. Mediterranean Marine Science http://www.medit-mar-sc.net/index.php/marine
2. Aquatic Sciences https://www.springer.com/life+sciences/ecology/journal/27
3. Aquatic Biology https://www.int-res.com/journals/ab/ab-home/
4. Marine Ecology Progress Series https://www.int-res.com/journals/meps/meps-home/
5. Wetlands https://www.springer.com/life+sciences/ecology/journal/13157
6. Wetlands Ecology and Management https://link.springer.com/journal/11273