Αγροτική Επιχειρηματικότητα
Γενικά
- Κωδικός: 600-190001
- Εξάμηνο: Επιλογής Χειμερινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3941
- Διδάσκοντες: Κοντογεώργος Αχιλλέας
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα. Η επιχειρηματικότητα στη θεωρία και στην πράξη. Επιχειρηματικό και κοινωνικό περιβάλλον. Εντοπισμός επιχειρηματικών ευκαιριών. Μορφές επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά επιχειρηματιών. Αρχές κοστολόγησης και στοιχεία λογιστικής. Χρηματοδότηση. Στοιχεία φορολογικού συστήματος. Επιχειρηματικός σχεδιασμός – Επιχειρηματικά σχέδια. Χαρακτηριστικά επιτυχημένης επιχείρησης. Παραδείγματα καλών πρακτικών στον αγροτικό τομέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.
Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αποκτήσουν βασική οικονομική σκέψη και ερεθίσματα για βαθύτερη σπουδή των δραστηριοτήτων της αγροτικής επιχείρησης (γεωργική εκμετάλλευση, επιχείρηση εμπορίας εφοδίων και προϊόντων, αγροτική μεταποιητική επιχείρηση) από διοικητική άποψη για την αποτελεσματική ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα. Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοικειωθούν με τις θεμελιώδεις γνώσεις και βασικές έννοιες και αρχές της διοίκησης και οικονομίας και να αποκτήσουν τα θεμέλια ώστε να είναι ικανοί να αναπτύξουν αποτελεσματικά την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία .Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων | 10 |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 18 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
- Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουνΕρωτήσεις-Ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης (100%)
- Προαιρετικές γραπτές εργασίες και ασκήσεις κατά την διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζονται μέχρι 20% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- AlainFayolle (2019), Επιχειρηματικότητα “Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ” ΚΙΜΕΡΗΣ Κ. ΘΩΜΑΣ, Θεσσαλονίκη
- Βασιλειάδης Λ.(2017), Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, Εκδόσεις, ΤΣΟΤΡΑΣ ΑΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
- ΒΑΛΒΗ ΘΕΟΔΩΡΑ, ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΑΣ, ΒΛΙΑΜΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, (2019), Καινοτομία Επιχειρηματικού Προτύπου, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ ΙΚΕ
- Κώτσιος Παναγιώτης (2019), Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, Εκδόσεις Κώτσιος Παναγιώτης
- ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ (ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ) (2012), Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΜΕΛΙΟ ΕΠΕ
- Πετράκης Παναγιώτης (2008), Η Επιχειρηματικότητα, QUAESTOR ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.
- Σουμπενιώτης Δημήτριος, Ταμπακούδης Ιωάννης, (2019), Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, Εκδόσεις, ΑΦΟΙ Θ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ Ο.Ε., Αθήνα