Διαχείριση Γεωργικών Μηχανημάτων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Έννοιες διαχείρισης και εκμηχάνιση της γεωργίας. Απόδοση των γεωργικών μηχανημάτων. Απόδοση χειριστών. Καλλιεργητικές εργασίες. Κόστος χρήσης και έμμεσο κόστος γεωργικών μηχανημάτων. Επιλογή Γεωργικού Ελκυστήρα. Επιλογή γεωργικών μηχανημάτων. Αντικατάσταση και επιλογή μεταχειρισμένων γεωργικών μηχανημάτων. Επιλογή συστήματος διαχείρισης γεωργικών μηχανημάτων. ΔιαχείρισηγεωργικώνμηχανημάτωνστηνΕλλάδα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές βασικών γνώσεων ορθής διαχείρισης και επιλογής γεωργικών μηχανημάτων. Να κατανοήσουν τον ορθολογικό συνδυασμό των συντελεστών της παραγωγής, όσων αφορά τα γεωργικά μηχανήματα με κύριο σκοπό την υψηλή καθαρή πρόσοδο.
Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις έννοιες της εκμηχάνισης της γεωργίας, της διαχείρισης και της απόδοσης των γεωργικών μηχανημάτων, να αναλύουν και να υπολογίζουν, κάνοντας χρήση βασικών τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων, την επιλογή του αριθμού, του τύπου και του μεγέθους των γεωργικών μηχανημάτων, να συνδυάζουν τα νέα γεωργικά μηχανήματα με τα ήδη υπάρχοντα μιας επιχείρησης και να προτείνουν την ορθολογική χρήση και την επιτυχή αντικατάσταση αυτών όταν τελειώσει η οικονομική τους ζωή, και τέλος να επιλύουν προβλήματα διαχείρισης που αφορούν την ορθή οικονομική χρήση των γεωργικών μηχανημάτων

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel.
Ανάρτηση εκπαιδευτικού και πληροφοριακού υλικού πραγματοποιείται στην διαδικτυακή πλατφόρμα moodle.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω του moodle και με e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις52
Αυτοτελής μελέτη68
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην Αγγλική.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, πολλαπλής επιλογής, σύνθεσης γνώσεων των Διαλέξεων (70%) και (30%) των Εργαστηριακών Ασκήσεων και των Ασκήσεων Πράξης.

Τα κριτήρια και οι βαθμοί αναρτώνται στον ιστότοπο του μαθήματος

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Τσατσαρέλης Κ.Α., 2006 «Διαχείριση Γεωργικών Μηχανημάτων». Εκδόσεις Γιαχούδη
  2. Hunt D., 2001 «Farm power and machinery management» Iowa State Press. Ames. Iowa
  3. Τσατσαρέλης Κ.Α, 2011 «Γεωργικοί Ελκυστήρες». Εκδόσεις Γιαχούδη.
  4. Τσατσαρέλης Κ.Α, 2000 «Αρχές μηχανικής κατεργασίας του εδάφους και σποράς» Εκδόσεις Γιαχούδη –
  5. Τσατσαρέλης Κ.Α, 2003 «Μηχανική Συγκομιδή Γεωργικών Προϊόντων» Εκδόσεις Γιαχούδη
  6. Εταιρεία Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (Ε.Γ.Μ.Ε.) -http://egme.gr/
  7. American_Society_of_Agricultural_Engineers – https://elibrary.asabe.org/toc_landing.asp?conf=t1
  8. Biosystems Engineering – http://www.journals.elsevier.com/biosystems-engineering
  9. CAB Abstracts -https://www.ebscohost.com/academic/cab-abstracts
  10. International Journal of Agronomy – http://www.hindawi.com/journals/ija/
  11. Agricultural Engineering International: CIGR Journal – http://www.cigrjournal.org/index.php/Ejounral