ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ιπποτροφία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-190005 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ιπποτροφία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3904

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Χαρακτηριστικά του μαθήματος
Το μάθημα της Ιπποτροφίας επιτρέπει στους φοιτητές να αποκτήσουν ειδικές γνώσεις σχετικά με την εκτροφή των ιπποειδών. Από ζωοτεχνική άποψη, ο φοιτητής επικεντρώνεται στην απόκτηση θεωρητικά και πρακτικά γνώσεων στην εκτροφή, στις φυλές, στην αναπαραγωγή, στη διατροφή, στην υγιεινή του δέρματος (ιπποκομία), στην περιποίηση των οπλών και στη μεταφορά των ίππων.

Μαθησιακά αποτελέσματα
Δεξιότητες-Ικανότητες
Οι απόφοιτοι από πρακτική άποψη θα μπορούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους: σε μικρές και μεσαίες εκτροφές ως μέλη της κύριας ομάδας που ασχολείται με τη ζωοτεχνική διαχείριση της εκμετάλλευσης. Θα μπορούν να εφαρμόσουν αξιόπιστα την εμπειρία τους και να επιλύουν προβλήματα που θα προκύπτουν στην εκτροφή. Θα είναι σε θέση να επιλύουν σύνθετα και απρόβλεπτα προβλήματα και, όπου χρειάζεται, θα μπορούν να ζητάνε εξειδικευμένη επαγγελματική βοήθεια. Θα είναι ικανοί να αξιοποιήσουν τις γνώσεις για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου και να λειτουργήσουν τη δική τους επιχείρηση στην εκτροφή των ιπποειδών.

Απόφαση
Οι απόφοιτοι θα είναι ικανοί να αξιολογήσουν και να αναπτύξουν τις προσωπικές τους ικανότητες, καθώς και την απόδοση και τις ικανότητες των μελών της ομάδας τους. Θα είναι ικανοί να καθοδηγήσουν εξειδικευμένες ομάδες στην εκτροφή ίππων και να είναι υπεύθυνοι για τις εργασίες που εκτελούνται. Θα μπορούν να ελέγχουν έργα που περιλαμβάνουν εργασίες όπως ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και να εκφράζουν τη γνώμη τους. Ο απόφοιτος θα μπορεί να λειτουργήσει σε περιβάλλοντα εργασίας που εν μέρει μπορεί να αλλάξουν και να προσαρμόζεται εύκολα. Επίσης, θα έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται έργα και δραστηριότητες που υπόκεινται σε απρόβλεπτες συνθήκες. Εφαρμόζοντας τις γνώσεις που θα αποκτήσουν θα έχουν την ικανότητα να δίνουν δημιουργικές λύσεις σε οποιαδήποτε προβλήματα θα προκύπτουν.

Επικοινωνία
Οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να κοινοποιούν πληροφορίες, ιδέες και να δίνουν λύσεις σε προβλήματα τόσο σε εξειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό. Θα μπορούν να παρουσιάσουν και να δικαιολογήσουν την άποψη τους σχετικά με την εκτροφή των ίππων η οποία, από την άλλη πλευρά, θα αντιπροσωπεύει και την άποψη των μελών της ομάδας με την οποία συνεργάζονται. Θα είναι ικανοί να κάνουν τις παρουσιάσεις τους χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Καταγωγή-Εξέλιξη, Ταξινόμηση-ονοματολογία, Ιπποτροφία παγκόσμια και στην Ευρώπη, Ιπποτροφία στην Ελλάδα, Σημασία των ιπποειδών, Ίπποι ιππασίας, Ιππικά αθλήματα, Διάπλαση των χώρων του σώματος, Πηγές γενικής εκτίμησης του ίππου, Βηματισμοί του ίππου, Εκτίμηση θρεπτικής κατάστασης, Σωματομετρήσεις, Χρωματισμοί, Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά, Τρόπος παρατήρησης των δοντιών του ίππου, Μεταβολές των δοντιών του ίππου ανάλογα με την ηλικία, Γενική κατάταξη των φυλών των ίππων, Ελληνικές φυλές ίππων, Φυλές ίππων Ανατολικού (θερμόαιμου) τύπου, Φυλές ίππων Δυτικού (ψυχρόαιμου) τύπου, Φυλές ίππων ημίαιμου τύπου, Ενήβωση-ηλικία αναπαραγωγής, Οιστρικός Κύκλος, Ζώα κατάλληλα για αναπαραγωγή, Φυσική οχεία ή επίβαση, Τεχνητή σπερματέγχυση, Περιποίηση εγκύων φοράδων, Διατροφή εγκύων φοράδων, Πρώτες φροντίδες νεογέννητου πώλου, Θηλασμός – Πρωτόγαλα, Διατροφή των ίππων κατά κατηγορία, Υγιεινή του δέρματος (ιπποκομία), Περιποίηση οπλών και πετάλωση, Μεταφορά ίππων, Ιπποστάσια, Προγράμματα εμβολιασμών και αποπαρασιτώσεων, Ταξινόμηση και χαρακτηριστικά του όνου, Φυλές όνων, Αναπαραγωγή, διατροφή και διατήρηση του όνου, Μορφολογικά χαρακτηριστικά του ημιόνου, Τύποι ημιόνων, Αναπαραγωγή, διατροφή και διατήρηση του όνου.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις42
Εκπαιδευτικές επισκέψεις10
Εκπόνηση Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις).
  • Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων και εκπόνηση Εργασίας (20%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1.  Ζαφράκας, Απ., 2007. Ο Ίππος και η Εκτροφή του. Εκδοτικός Οίκος Κυριακίδη ΑΕ, ISBN 960-343-066-8.
  2.  Αρσένος, Γ., 2011. Ιπποτροφία. Εκδότης Εκδόσεις Α. Τζιόλα& Υιοί ΑΕ 2011, ISBN 978-960-418-361-6.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Equine Veterinary Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/07370806.