ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εφαρμοσμένα Μαθηματικά

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-190101 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εφαρμοσμένα Μαθηματικά
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-geo.the.ihu.gr/course/view.php?id=211

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να χρησιμοποιούν τα βασικά μαθηματικά εργαλεία σε εφαρμογές που έχουν σχέση με το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Γεωπονίας. Στους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται:

  1. Ο χειρισμός, από πλευράς φοιτητών, των βασικών μαθηματικών εργαλείων από το χώρο των πραγματικών συναρτήσεων, του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού, καθώς και της γραμμικής άλγεβρας.
  2. Η εξοικείωση με συγκεκριμένες εφαρμογές από το χώρο της αγροτικής οικονομίας και των γεωπονικών επιστημών γενικότερα, με ειδική αναφορά σε συναρτήσεις γεωργικής οικονομικής και στην οριακή ανάλυση αυτών.
  3. Η ανάλυση και ερμηνεία των σχετικών αποτελεσμάτων, με έμφαση σε περιπτώσεις όπου η ανάλογη ερμηνεία είναι συναφής προς το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Πραγματικές συναρτήσεις μιας και πολλών πραγματικών μεταβλητών.
  • Διαφορικός λογισμός (παράγωγοι, μερικές παράγωγοι, μελέτη συναρτήσεων).
  • Ολοκληρωτικός λογισμός (αόριστο και ορισμένο ολοκλήρωμα συνάρτησης).
  • Γραμμική άλγεβρα (πίνακες, ορίζουσες, γραμμικά συστήματα).
  • Ειδικές εφαρμογές στα προαναφερθέντα θέματα με έμφαση σε εφαρμογές από το χώρο της αγροτικής οικονομίας (συναρτήσεις γεωργικής οικονομικής και οριακή ανάλυση αυτών, γεωργοοικονομικές εφαρμογές των ολοκληρωμάτων, ανάλυση εισροών-εκροών).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Παράδοση στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται, κατά περίπτωση, με τη χρήση πολυμέσων. Οι ανάγκες του μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση internet και data projector για την επίδειξη διαφανειών. Γίνεται ανάρτηση ασκήσεων, εργασιών, σημειώσεων, κ.λπ. στον ιστοχώρο του μαθήματος (moodle). Υπάρχει συνεχής επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας13
Αυτοτελής μελέτη68
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης καθώς και επίλυση προβλημάτων ή
  • Ενδιάμεση, κατά περίπτωση, γραπτή εξέταση (30%) και τελική εξέταση (70%), που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ταμπάκης, Ν. (2014).Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός.
  2. Κοντέος, Γ. καιN. Σαριαννίδης. (2018).Μαθηματικά.Κοζάνη: ΕκδότηςΑλέξανδρος ΙΚΕ.
  3. Δρόσος, Γ.(2017). Μαθηματικά στην Οικονομική Επιστήμη. Θεσσαλονίκη:Εκδόσεις CCityPublish.
  4. Καβουσάνος, Ε. (2020). Εφαρμογές Μαθηματικού Λογισμού σε Επιχειρησιακά και Οικονομικά Προβλήματα – Παρουσίαση με τη Χρήση του Excel. Αθήνα: Εκδόσεις Μπένου.
  5. Κωνσταντινίδου, Μ. (2008). Λογισμός Συναρτήσεων Πολλών Μεταβλητών: Θεωρία και Ασκήσεις. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία.
  6. Λουκάκης, Μ. (2019). Πρόσκληση στα Μαθηματικά Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών, Τόμοι Α΄ &Β΄.Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία.
  7. Μαύρη, Μ. (2013). Οικονομικά Μαθηματικά: Μαθηματικές Μέθοδοι στην Επιστήμη της Οικονομίας και της Διοίκησης.Αθήνα:Εκδόσεις Προπομπός.
  8. Πέκος, Γ. (2006). Εφαρμοσμένα Μαθηματικά για Οικονομικές Επιστήμες, ΤόμοιΙ&ΙΙ.Θεσσαλονίκη:Εκδόσεις Ζυγός.
  9. Φράγκος, Χ. (2015). Μαθηματικά για τη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών – Για τις Οικονομικές, Κοινωνικές και Εμπορικές Επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
  10. Chiang, A. C.καιΚ. Wainwright. (2009). Μαθηματικές Μέθοδοι Οικονομικής Ανάλυσης. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
  11. Hoy, M., J. Livernois, C. McKenna, R. ReesκαιT. Stengos.(Επιστημονική επιμέλεια Ελληνικής έκδοσης: Γ. Κυρίτσης). (2012). Μαθηματικά Οικονομικών Επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
  12. YamaneTaroκαιΑ.Κιντής.(2001). Μαθηματικά Οικονομικο-Διοικητικών Επιστημών, Τόμος 1.Αθήνα: Εκδόσεις Guntenberg.
  13. Κιντής Α.καιTaroYamane. (2002). Μαθηματικά Οικονομικο-Διοικητικών Επιστημών, Τόμος 2. Αθήνα: Εκδόσεις Guntenberg.