Πληροφορική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Το μάθημα αποσκοπεί στο να είναι ο φοιτητής ικανός να οργανώσει και να σχεδιάσει πληροφορίες και να επιλύσει προβλήματα που αντιμετωπίζει στον αγροτικό τομέα με την χρήση Η/Υ και των αντίστοιχων προγραμμάτων.
Ο στόχος του μαθήματος είναι να καλύψει γνωστικές ανάγκες και ενδιαφέροντα του φοιτητή πάνω στο πλέον διαδεδομένο και ανανεωμένο λειτουργικό σύστημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, καθώς και του λογισμικού που χρησιμοποιείται για την επίλυση προβλημάτων ενός οργανωμένου γραφείου, στον τομέα της γεωργίας και της γεωργικής παραγωγής.
Επιδίωξη του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν άμεσα γνώσεις χρησιμοποιώντας παράλληλα και το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, με εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης στον αγροτικό τομέα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει θέματα σχετικά με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τα μέρη του Η/Υ, Εφαρμογές Η/Υ, Εισαγωγή στα Windows και Office. Παράλληλα θα έχουν “εκτεθεί” στη χρήση διαμορφωτή κειμένου, παρουσιάσεων, και χρήση Internet. Θα είναι σε θέση να χειρίζονται Λογισμικό Κειμενογράφου, Υπολογιστικών Φύλλων, Δημιουργίας Παρουσιάσεων καθώς και να συνδυάζουν τη χρήση των βασικών Λογισμικών που συναντά κανείς στην πράξη. Με την ολοκλήρωση των ενοτήτων θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις απαιτήσεις σε γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών που θεωρούνται προαπαιτούμενο για την επιτυχή εισαγωγή στον εργασιακό χώρο.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση e-media: Παρουσιάσεις μέσω PowerPoint, Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού, επικοινωνία μέσω moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων20
Αυτοτελής Μελέτη30
Συγγραφή εργασίας31
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Εξέταση στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος(Διαλέξεις) με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης: 40%
  • Εξέταση στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, που περιλαμβάνει:
    1. Επίλυση προβλημάτωνμε χρήση εφαρμογών γραφείου (officesuite)(35%)
    2. Γραπτή εργασία με χρήση εφαρμογών γραφείου(officesuite)(25%).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Γκλαβά, Μ. (2018). 7 σε 1: Windows 10, Office 2016, Βήμα προς βήμα. Αθήνα: Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ
  2. Τσαδήρας, Αθ. (2018). Πληροφορική για την Οικονομία και τη Διοίκηση: Εφαρμογές και Ασκήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Ζυγός
  3. Βογιατζής, Ι. & Αντωνοπούλου, Η. (2018). Υλικό, Λογισμικό και Επικοινωνίες Υπολογιστών (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών ΙΚΕ
  4. Vermaat, M.E., Freund, S., Hoisington, C. Schmieder, E., Last, M.Z. (2019). Microsoft Office 365 & Office 2016: Introductory 1st Edition. ShellyCashmanSeries
  5. Parsons J.J., Oja, D., Carey, P., DesJardins, C. (2019). Microsoft Office 365 & Excel 2016: Comprehensive 1st Edition. NewPerspectives.
    Συναφείς ιστοσελίδες:
  6. https://support.microsoft.com/el-gr