ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πληροφορική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-190102 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πληροφορική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-geo.the.ihu.gr/course/view.php?id=249

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει θέματα σχετικά με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τα μέρη του Η/Υ, Εφαρμογές Η/Υ, Εισαγωγή στα Windows και Office. Παράλληλα θα έχουν “εκτεθεί” στη χρήση διαμορφωτή κειμένου, παρουσιάσεων, και χρήση Internet. Θα είναι σε θέση να χειρίζονται Λογισμικό Κειμενογράφου, Υπολογιστικών Φύλλων, Δημιουργίας Παρουσιάσεων καθώς και να συνδυάζουν τη χρήση των βασικών Λογισμικών που συναντά κανείς στην πράξη. Με την ολοκλήρωση των ενοτήτων θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις απαιτήσεις σε γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών που θεωρούνται προαπαιτούμενο για την επιτυχή εισαγωγή στον εργασιακό χώρο.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αποσκοπεί στο να είναι ο φοιτητής ικανός να οργανώσει και να σχεδιάσει πληροφορίες και να επιλύσει προβλήματα που αντιμετωπίζει στον αγροτικό τομέα με την χρήση Η/Υ και των αντίστοιχων προγραμμάτων.
Ο στόχος του μαθήματος είναι να καλύψει γνωστικές ανάγκες και ενδιαφέροντα του φοιτητή πάνω στο πλέον διαδεδομένο και ανανεωμένο λειτουργικό σύστημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, καθώς και του λογισμικού που χρησιμοποιείται για την επίλυση προβλημάτων ενός οργανωμένου γραφείου, στον τομέα της γεωργίας και της γεωργικής παραγωγής.
Επιδίωξη του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν άμεσα γνώσεις χρησιμοποιώντας παράλληλα και το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, με εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης στον αγροτικό τομέα.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση e-media: Παρουσιάσεις μέσω PowerPoint, Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού, επικοινωνία μέσω moodle.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων20
Αυτοτελής Μελέτη30
Συγγραφή εργασίας31
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Εξέταση στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος(Διαλέξεις) με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης: 40%
  • Εξέταση στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, που περιλαμβάνει:
    1. Επίλυση προβλημάτωνμε χρήση εφαρμογών γραφείου (officesuite)(35%)
    2. Γραπτή εργασία με χρήση εφαρμογών γραφείου(officesuite)(25%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Γκλαβά, Μ. (2018). 7 σε 1: Windows 10, Office 2016, Βήμα προς βήμα. Αθήνα: Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ
  2. Τσαδήρας, Αθ. (2018). Πληροφορική για την Οικονομία και τη Διοίκηση: Εφαρμογές και Ασκήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Ζυγός
  3. Βογιατζής, Ι. & Αντωνοπούλου, Η. (2018). Υλικό, Λογισμικό και Επικοινωνίες Υπολογιστών (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών ΙΚΕ
  4. Vermaat, M.E., Freund, S., Hoisington, C. Schmieder, E., Last, M.Z. (2019). Microsoft Office 365 & Office 2016: Introductory 1st Edition. ShellyCashmanSeries
  5. Parsons J.J., Oja, D., Carey, P., DesJardins, C. (2019). Microsoft Office 365 & Excel 2016: Comprehensive 1st Edition. NewPerspectives.
    Συναφείς ιστοσελίδες:
  6. https://support.microsoft.com/el-gr