Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Προέλευση, εξέλιξη και ταξινόμηση των κατοικίδιων ζώων. Εξημέρωση και εκτροφή των κατοικίδιων ζώων. Κλιματική αλλαγή και Ζωική Παραγωγή. Σημασία της ζωικής παραγωγής. Ζωική παραγωγή στον κόσμο, στην ΕΕ(28) και στην Ελλάδα. Συστήματα εκτροφής των αγροτικών ζώων. Συστήματα του ζωικού οργανισμού. Ενδοκρινικό σύστημα, φυσιολογικές ιδιότητες των ορμονών. Αύξηση και ανάπτυξη στα αγροτικά ζώα. Στοιχεία γενετικής και γενετικής βελτίωσης αγροτικών ζώων. Αναπαραγωγή και Γαλακτοπαραγωγή αγροτικών ζώων. Πέψη στα αγροτικά ζώα. Ευζωία αγροτικών ζώων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποτελεί μέρος των μαθημάτων γενικών γνώσεων. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών σε βασικά θέματα της επιστήμης της Ζωοτεχνίας, όπως στην προέλευση των αγροτικών ζώων, την εξημέρωση και την κατοικιδιοποίησή τους, στο ρόλο που διαδραματίζει η Ζωική Παραγωγή στην Αγροτική οικονομία, στα συστήματα εκτροφής, τις φυλές, τις παραγωγικές και αναπαραγωγικές ικανότητες των ζώων. Επίσης, η ύλη του μαθήματος περιέχει συμπυκνωμένες γνώσεις που αφορούν στη γενετική και τη γενετική βελτίωση των αγροτικών ζώων, στα προϊόντα που παράγουν, καθώς και στοιχεία της ευζωίας τους. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της Ζωικής Παραγωγής και τις μελλοντικές προοπτικές της για τη χώρα μας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
• Έχει κατανόηση για τα βασικά θέματα που αφορούν στη Ζωική Παραγωγή.
• Έχει γνώση των μεθόδων για την αύξηση της κτηνοτροφικής παραγωγής και τη βελτίωση της ποιότητας των κτηνοτροφικών προϊόντων.
• Είναι σε θέση να κατανοεί τους παράγοντες που επηρεάζουν την παραγωγική και αναπαραγωγική ικανότητα των αγροτικών ζώων.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην τάξη

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις65
Εκπαιδευτικές επισκέψεις8
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων10
Εκπόνηση Εργασίας10
Αυτοτελής Μελέτη57
Σύνολο150

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
  • Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Σκαπέτας Β., 2015. Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία.
  2. Χατζημηνάογλου Ι., Λιαμάδης Δ., Αυδή Μ., 2004. Εισαγωγή στη Ζωική Παραγωγή.
  3. Balasini D., 2008. Zootecnicagenerale.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Επιθεώρηση Ζωοτεχνικής Επιστήμης.
  2. Animal – http://www.animal-journal.eu/ or http://journals.cambridge.org/.
  3. Animal Feed Science and Technology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03778401.
  4. Animal Genetics – http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0268-9146.
  5. Czech Journal of Animal Science – http://www.agriculturejournals.cz/web/index.html.