Γεωργικά Μηχανήματα
Γενικά
- Κωδικός: 600-190206
- Εξάμηνο: 2o
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις (4)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3700
- Διδάσκοντες: Δημητριάδης Χρήστος
Περιεχόμενα μαθήματος
Εισαγωγή στη λειτουργία του Γεωργικού Ελκυστήρα (κινητήρας – σύστημα μετάδοσης της κίνησης – σύστημα οδήγησης και πέδησης – κινητήριοι μηχανισμοί), κόστος χρήσης Γεωργικού Ελκυστήρα. Πρωτογενή κατεργασία του εδάφους (άροτρα –υνάροτρα – φρέζες – υπεδαφοκαλλιεργητές). Προετοιμασία της σποροκλίνης (δισκοσβάρνες – καλλιεργητές – σβάρνες). Εγκατάσταση της καλλιέργειας (σπαρτικές μικρών σπόρων και σπαρτικές γραμμικών καλλιεργειών).
Περιποίηση των φυτών (σκαλιστήρια – λιπασματοδιανομείς – ψεκαστικά – αυτοκινούμενοι αρδευτές). Συγκομιδή (θεριζοαλωνιστική μηχανή). Κτηνοτροφικά μηχανήματα (χορτοκοπτικά – χορτοσυλλέκτες – χορτοδετικές- ενσιρωκοπτική μηχανή-ενσιρωδιανομείς-αμελκτικές μηχανές).
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τη λειτουργία και τη χρήση των γεωργικών μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στην γεωργία και την κτηνοτροφία λαμβάνοντας βασικές γνώσεις γεωργικής μηχανολογίας.
Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να περιγράφουν και να αναλύουν τις βασικές λειτουργίες του γεωργικού ελκυστήρα και των γεωργικών μηχανημάτων, να ρυθμίζουν και να χειρίζονται τον γεωργικό ελκυστήρα και τα γεωργικά μηχανήματα με ασφάλεια, και να επιλύουν προβλήματα που αφορούν την απόδοση και την οικονομικότητα των γεωργικών μηχανημάτων με σεβασμό στο περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη).
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel.
Ανάρτηση εκπαιδευτικού και πληροφοριακού υλικού πραγματοποιείται στην διαδικτυακή πλατφόρμα moodle.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω του moodle και με e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Ασκήσεις Πράξης | 52 |
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων | 18 |
Αυτοτελής Μελέτη | 80 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην Αγγλική.
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, πολλαπλής επιλογής, σύνθεσης γνώσεων των Διαλέξεων των Εργαστηριακών Ασκήσεων και των Ασκήσεων Πράξης.
Τα κριτήρια και οι βαθμοί αναρτώνται στον ιστότοπο του μαθήματος
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Τσατσαρέλης Κ.Α, 2011 «Γεωργικοί Ελκυστήρες». Εκδόσεις Γιαχούδη.
- Τσατσαρέλης Κ.Α, 2000 «Αρχές μηχανικής κατεργασίας του εδάφους και σποράς» Εκδόσεις Γιαχούδη –
- Τσατσαρέλης Κ.Α, 2003 «Μηχανική Συγκομιδή Γεωργικών Προϊόντων» Εκδόσεις Γιαχούδη
- CuplinC., 1992 «Farmmachinery». Oxford Blackwell Scientific Publications, London.
- Εταιρεία Γεωργικών Μηχανικών Ελλάδος (Ε.Γ.Μ.Ε.) -http://egme.gr/
- American_Society_of_Agricultural_Engineers (A.S.A.E.) – https://elibrary.asabe.org/toc_landing.asp?conf=t1
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Biosystems Engineering – http://www.journals.elsevier.com/biosystems-engineering
- CAB Abstracts -https://www.ebscohost.com/academic/cab-abstracts
- International Journal of Agronomy – http://www.hindawi.com/journals/ija/
- Agricultural Engineering International: CIGR Journal – http://www.cigrjournal.org/index.php/Ejounral