ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γονιμότητα Εδαφών, Θρέψη Φυτών & Λιπάσματα
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Γεωπονίας | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 600-190302 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γονιμότητα Εδαφών, Θρέψη Φυτών & Λιπάσματα | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις | 4 | 6 | |||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Γενικού Υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3703 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση των αναγκαίων γνώσεων σχετικών με τη γονιμότητα των εδαφών, τη θρέψη των φυτών, τη διάγνωση και αντιμετώπιση των διαταραχών θρέψης, καθώς και τις τεχνικές λίπανσης των καλλιεργειών. Με το θεωρητικό τμήμα του μαθήματος, οι φοιτητές καθίστανται ικανοί να κατανοήσουν το ρόλο των απαραίτητων για την ανάπτυξη των φυτών θρεπτικών στοιχείων, τους μηχανισμούς θρέψης των φυτών, τα προβλήματα που εμφανίζονται στην ανάπτυξη των καλλιεργούμενων φυτών στις περιπτώσεις έλλειψης ή υπερεπάρκειας θρεπτικών στοιχείων στο έδαφος, την τεχνολογία παρασκευής των λιπασμάτων, τα είδη των λιπασμάτων και τους τρόπους εφαρμογής τους στις καλλιέργειες. Με το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, οι φοιτητές εξοικειώνονται στις εργαστηριακές μεθόδους προσδιορισμού των συγκεντρώσεων των θρεπτικών στοιχείων στα εδάφη και στους φυτικούς ιστούς, στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων των αναλύσεων, στην επιλογή των κατάλληλων τύπων λιπασμάτων και στους υπολογισμούς των αναγκαίων ποσοτήτων λιπασμάτων για την κάλυψη των αναγκών θρέψης των καλλιεργούμενων φυτών στο πλαίσιο της αειφόρου γεωργίας. |
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεμελιώδεις παράγοντες της ανόργανης θρέψης (έδαφος, νερό, ατμόσφαιρα). Η ανάπτυξη του ριζικού συστήματος των φυτών. Ο ρόλος των μυκορριζών στη θρέψη των φυτών. Το εδαφικό διάλυμα. Τα απαραίτητα για τα φυτά θρεπτικά στοιχεία (κύκλοι θρεπτικών στοιχείων, μορφές πρόσληψης, το άζωτο του εδάφους, ο φώσφορος του εδάφους, το κάλιο του εδάφους, τα μακροστοιχεία θείο, ασβέστιο και μαγνήσιο του εδάφους, τα μικροθρεπτικά του εδάφους). Ο ρόλος των θρεπτικών στοιχείων στην ανάπτυξη των φυτών. Η κίνηση και η απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων. Νόμοι θρέψης των φυτών. Αλληλεπιδράσεις θρεπτικών στοιχείων και προβλήματα θρέψης των φυτών. Τροφοπενίες και τοξικότητες. Η ανάλυση εδάφους, η φυλλοδιαγνωστική και η μακροσκοπική εξέταση των συμπτωμάτων ως μέσα διάγνωσης τροφοπενιών ή περίσσειας στοιχείων. Παρασκευή αζωτούχων λιπασμάτων. Αζωτούχα λιπάσματα βραδείας αποδέσμευσης. Σύνθεση φωσφορικών και καλιούχων λιπασμάτων. Λιπάσματα ασβεστίου, μαγνησίου και θείου. Λιπάσματα ιχνοστοιχείων. Μικτά και σύνθετα λιπάσματα. Αρχές υδροπονικής καλλιέργειας. Το πρόβλημα της υπερλίπανσης και οι συνέπειές του – καθορισμός της άριστης λίπανσης. Υγρά λιπάσματα. Διαφυλλική λίπανση. Χηλικές ενώσεις για διόρθωση τροφοπενιών. Oργανικά λιπάσματα (ζωική κοπριά, άχυρο, χλωρή λίπανση, κομπόστ, ιλύς βιολογικών καθαρισμών, τύρφη κ.ά). Αρχές εφαρμογής των λιπασμάτων, δείκτης αλατότητας, εποχή λίπανσης, τρόποι εφαρμογής των λιπασμάτων. Εργαστηριακές ασκήσεις: μέθοδοι εκχύλισης και προσδιορισμού των συγκεντρώσεων των θρεπτικών στοιχείων στο έδαφος, ερμηνεία των αποτελεσμάτων, επιλογή των κατάλληλων λιπασμάτων και υπολογισμοί των αναγκαίων ποσοτήτων με βάση την ανάλυση του εδάφους και τις ανάγκες των καλλιεργειών. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο. |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ: |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει: |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
|