ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωργική Μακροοικονομική Ανάλυση

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191024 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωργική Μακροοικονομική Ανάλυση
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3924

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αποκτήσουν βασική οικονομική σκέψη και ερεθίσματα για βαθύτερη σπουδή των για τα συναφή με την Μακροοικονομική θέματα, σε σχέση με το ευρύτερη Ελληνική και Ευρωπαϊκή επιχειρηματική δραστηριότητα στον αγροτικό τομέα.
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοικειωθούν με τις θεμελιώδεις γνώσεις και βασικές έννοιες και αρχές της μακροοικονομίας και να αποκτήσουν τα θεμέλια ώστε να είναι ικανοί να: α) Να διακρίνουν με σχετική καθαρότητα τους θεμελιώδεις μακροοικονομικούς τομείς, β) Να αντιλαμβάνονται τους τρόπους λειτουργίας της συνολικής οικονομίας, γ) Να έχουν την ευχέρεια να αξιοποιούν τις απλοποιήσεις των καίριων τομέων της οικονομίας και να εστιάζουν την προσοχή τους στους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούν οι τομείς αυτοί, ώστε να κατανοούν τις αλληλεπιδράσεις τους, αντιλαμβανόμενοι την λειτουργία του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, δ) Να αποκτήσουν τα εφόδια ώστε να διακρίνουν τις πιθανές επιπτώσεις των λειτουργιών των μέτρων της μακροοικονομικής πολιτικής, να διαβλέπουν τις διαφορετικές προτεραιότητές τους και να αποφαίνονται με αξιολογικές κρίσεις για τις βαθύτερες διαφοροποιήσεις στις οποίες τα μέτρα αυτά αποβλέπουν και επηρεάζουν την λειτουργία των επιχειρήσεων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία .Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μέτρηση της αξίας της οικονομικής δραστηριότητας (ΑΕΠ), Πραγματικά και ονομαστικά μεγέθη, το ΑΕΠ και οι συνιστώσες του. Βασικές έννοιες γεωργικής μακροοικονομίας. Η θέση της γεωργίας στην Οικονομία μιας χώρας. Κλασική Θεωρία: Η οικονομία στον μακροχρόνιο ορίζοντα, παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών, διανομή εθνικού εισοδήματος, ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών, Ισορροπία προσφοράς – ζήτησης αγαθών και υπηρεσιών, ποσοτική θεωρία του χρήματος. Εισαγωγή Οικονομικών Διακυμάνσεων: Συναθροιστική ζήτηση και προσφορά και Διαταραχές. Αγορές Αγαθών &Χρήματος, Υπόδειγμα IS-LM. Δημοσιονομική & νομισματική πολιτική,  πολλαπλασιαστές, επιδράσεις εξωγενών γεγονότων. Αγορά Εργασίας. Ζήτηση & προσφορά εργασίας, είδη ανεργίας. Ισορροπία στην αγορά εργασίας με και χωρίς ονομαστικές/πραγματικές ακαμψίες, καθορισμός μισθού. Συνολική ζήτηση, συνάρτηση AD. Συνολική προσφορά, συνάρτηση AS. Γενική ισορροπία βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Προσδιορισμός πραγματικού εισοδήματος, ποσοστού ανεργίας, επιπέδου τιμών. Μηχανισμοί προσαρμογής Φυσικό Ποσοστό Ανεργίας, Προσδοκίες και Καμπύλη Phillips. Οικονομικές Κρίσεις και Υφέσεις, Υψηλός Πληθωρισμός: Ονομαστικό & πραγματικό επιτόκιο, παγίδα ρευστότητας. Οικονομική κρίση. Ύφεση. Δημοσιονομικά ελλείμματα & δημιουργία χρήματος. Προγράμματα σταθεροποίησης. Δημόσιο Χρέος και Ελλείμματα Κρατικού Προϋπολογισμού.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Αυτοτελής Μελέτη40
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων18
Μελέτες περιπτώσεων10
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:

1.Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
• Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (35%)
• Ερωτήσεις Σωστού-Λάθους (25%)
• Ερωτήσεις-Ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης (40%)

2. Προαιρετικές γραπτές εργασίες και ασκήσεις κατά την διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζονται μέχρι 20% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Begg, D., FisherS., DornbuschR., (2006), Εισαγωγή στην Οικονομική, έκδ. Κριτική, Αθήνα
  2. Case, K., Fair, R. &Oster, S.M. (2012), AρχέςΟικονομικής, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη.
  3. Ison, S., (2002), Εισαγωγή στην Οικονομική, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.
  4. Krugman, P. &WellsR. (2018), Μακροοικονομική σε Διδακτικές Ενότητες, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα
  5. Krugman, P. &WellsRobin, (2009), Μακροοικονομική, Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, Θεσσαλονίκη.
  6. MCConnellR. C.,BrueL. S.,  FlynnM. S.(2016), ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, Εκδόσεις, Rosili, Αθήνα
  7. Mankiw, G., Taylor, M. (2017),Οικονομική, Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑΣ, Αθήνα
  8. Mankiw, G., (2019), Μακροοικονομική.Δαρδανός, Αθήνα.
  9. ParkinMichael, PowellMelanie, MatthewsKent (2013), ΑρχέςΟικονομικής, έκδ. Κριτική, Αθήνα
  10. Παπαδόγγονας Θ. (2019), Εισαγωγή στην Μακροοικονομική Ανάλυση καιΠολιτική, Αθήνα.