ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οικονομικά Μαθηματικά

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191035 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Οικονομικά Μαθηματικά
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3888

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να κατανοούν και να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν κατά τις οικονομικές/εμπορικές συναλλαγές, στοιχείο που καθίσταται επιτακτικό στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου δημιουργούνται και προσφέρονται όλο και πιο σύνθετα οικονομικά προϊόντα. Επιπρόσθετα, αναμένεται η γνώση του συγκεκριμένου μαθήματος να υποβοηθήσει παρεμφερή μαθήματα του Τμήματος Γεωπονίας και ειδικότερα της κατεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας.
Οι στόχοι του μαθήματος συνοψίζονται στα ακόλουθα σημεία: (1) Να αποκτήσουν οι φοιτητές την ικανότητα να χρησιμοποιούν βασικές τεχνικές από το χώρο των οικονομικών μαθηματικών. (2) Να εξοικειωθούν με συγκεκριμένες εφαρμογές που έχουν σχέση με οικονομικές/εμπορικές συναλλαγές. (3) Να χρησιμοποιούν τις σχετικές γνώσεις σε μεθόδους αξιολόγησης επενδύσεων και χρηματοοικονομικής διοίκησης.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Απλός τόκος (εύρεση του τύπου του απλού τόκου, υπολογισμός του κεφαλαίου, του χρόνου και του επιτοκίου, υπολογισμός του συνολικού τόκου διαφόρων κεφαλαίων που τοκίστηκαν για διάφορους χρόνους με το ίδιο επιτόκιο, αυξημένο – ελαττωμένο κεφάλαιο κατά τους τόκους του, μέσο επιτόκιο).
Προεξόφληση (μέθοδοι προεξόφλησης, διαφορά εσωτερικής και εξωτερικής προεξόφλησης, πραγματικό επιτόκιο στην προεξόφληση).
Ισοδυναμία γραμματίων.
Ανατοκισμός (εύρεση του τύπου του ανατοκισμού και γενίκευσή του, εύρεση της τελικής και αρχικής αξίας κεφαλαίου, υπολογισμός του χρόνου και του επιτοκίου).
Ράντες (ακέραιες και κλασματικές πρόσκαιρες σταθερές ράντες, ισοδύναμες ράντες, διηνεκείς ράντες).
Δάνεια (ενιαία δάνεια «εξοφλητέα εφάπαξ» και «εξοφλητέα τοκοχρεολυτικώς», δάνεια με τίτλους ή ομολογιακά).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Παράδοση στην τάξη.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση πολυμέσων.
Οι ανάγκες του μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση internet και dataprojector για την επίδειξη διαφανειών.
Γίνεται ανάρτηση ασκήσεων, εργασιών, σημειώσεων, κ.λπ. στον ιστοχώρο του μαθήματος (moodle).
Υπάρχει συνεχής επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις - Ασκήσεις πράξης52
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας13
Αυτοτελής μελέτη55
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης καθώς και επίλυση προβλημάτων .
ή
ΙΙ. Ενδιάμεση, κατά περίπτωση, γραπτή εξέταση (30%) και τελική εξέταση (70%), που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Καραπιστόλης, Δ.(2012).Μαθηματικά για Οικονομολόγους. Θεσσαλο­νίκη: Εκδόσεις Α. Αλτιντζής.
  2. Βασιλάκης,Κ. (2005).Οικονομικά Μαθηματικά.Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks.
  3. Σόρμας, Α. και Ν. Σαριαννίδης. (2020).Οικονομικά Μαθηματικά. Κοζάνη: Εκδόσεις Αλέξανδρος ΙΚΕ.
  4. Κούγιας, Γ.και Δ. Γεωργίου.(2004).Χρηματοοικονομικά Μαθηματικά.Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
  5. Σφακιανός, Κ.και Π. Σφακιανός.(2009).Οικονομικά Μαθηματικά.Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks.
  6. Φράγκος, Χ. (2007). Οικονομικά Μαθηματικά. Αθήνα:Εκδόσεις Σταμούλη.