Αειφορική Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Γενικά
- Κωδικός: 600-191505
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διδασκαλία (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3734
- Διδάσκοντες: Μανάκου Βασιλική
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Ιστορία χρήσης των πόρων. Ανανεώσιμοι και μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι. Θεωρίες του μάνατζμεντ και το περιβάλλον. Η πρακτική του μάνατζμεντ και το περιβάλλον. Έννοιες και αρχές της οικολογίας. Περιβαλλοντική ηθική. Βιώσιμη ανάπτυξη. Περιβαλλοντικά προβλήματα(Όξινη βροχή, φαινόμενο του θερμοκηπίου και η τρύπα του όζοντος, βιοποικιλότητα, ερημοποίηση, υγρά και στερεά απόβλητα). Άριστη διαχείριση φυσικών πόρων. Συστήματα διαχείρισης του περιβάλλοντος
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα έχει ως στόχο να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις βασικές έννοιες των φυσικών πόρων και της αειφορίας και να αποκτήσουν γνώσεις σε επιλεγμένα θέματα αειφορικής διαχείρισης των Φυσικών Πόρων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει εξειδικευμένες γνώσεις στο πεδίο της διαχείρισης των φυσικών πόρων και οικοσυστημάτων, σε επίπεδο εκμετάλλευσης, επιχείρησης, περιοχής και χώρας. Θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν τις πρακτικές διαχείρισης και τις πολιτικές προστασίας των φυσικών πόρων, και να επιλύουν συναφή προβλήματα.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
- Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 50 |
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων | 18 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
• Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
• Δοκίμια πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις Σωστού –Λάθους
• Ερωτήσεις, Ασκήσεις σύντομης ανάπτυξης
• Προαιρετικά εργασίες και ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογιζόμενα μέχρι 30% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Αραμπατζής Γ., Σ. Πολύζος, 2008. Φυσικοί Πόροι, Περιβάλλον και Ανάπτυξη. Εκδόσεις Τζιόλα.
- Καρβούνης Σ., Γεωργακέλλος Δ,. 2003. Διαχείριση του Περιβάλλοντος( Επιχειρήσεις & Βιώσιμη Ανάπτυξη). Εκδόσεις Σταμούλη
- Wright R., Boorse D., 2013. Περιβαλλοντική Επιστήμη προς ένα βιώσιμο Μέλλον (μεταφρ.), Εκδόσεις Παρισιανού.
- Χάλκος Γ., 2016. Οικονομική Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εκδ. Δίσιγμα,