ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωργική Οικονομική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191601 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωργική Οικονομική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις (Θεωρία) 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3735

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει:
• Να κατανοούν τόσο τα θεωρητικά όσο και τα πρακτικά θέματα της αγροτικής οικονομικής.
• Να έχουν εξοικειωθεί με τα εθνικά και διεθνή αντικείμενα της Αγροτικής οικονομικής και
• Να μπορούν να εφαρμόζουν συναρτήσεις παραγωγής στην εκτίμηση της οικονομικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
• Να έχουν αποκτήσει τις γνώσεις που θα τον βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων που σχετίζονται με το επάγγελμά του.
• Να έχουν τις γνώσεις να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών (Retrieve, analyse and synthesisedata and information, with the use of necessarytechnologies)
• Αυτόνομη εργασία (Workautonomously)
• Ομαδικήεργασία (Work in teams)
• Εργασίασεδιεθνέςπεριβάλλον (Work in an international context)
• Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον (Respectnaturalenvironment)
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής (Becritical and self-critical)
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης (Advancefree, creative and causativethinking)

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Εισαγωγή στην Γεωργική Οικονομία. Βασικές έννοιες και σχέσεις της οικονομικής της παραγωγής γεωργικών προϊόντων.
• Αρχές της Οικονομικής της Παραγωγής Γεωργικών Προϊόντων. Σχέσεις μεταξύ συντελεστού παραγωγής και παραγομένου προϊόντος.
• Έννοια, διάκριση και υπολογισμός ελαστικότητας παραγωγής και σχέση της με το οριακό και το μέσο φυσικό προϊόν. Άριστος συνδυασμός δύο προϊόντων ή κλάδων γεωργικής παραγωγής με δεδομένες ποσότητες συντελεστών.
• Σχέσεις μεταξύ συντελεστών παραγωγής και υποκατάσταση τους. Σχέσεις μεταξύ προϊόντων ή κλάδων παραγωγής.
• Απόλυτο και συγκριτικό πλεονέκτημα και καθορισμός θέσεως παραγωγής γεωργικών προϊόντων.
• Η Παραγωγικότητα στη Γεωργική Παραγωγή. Συναρτήσεις παραγωγής. Μέτρηση της οριακής παραγωγικότητας (Εκθετική συνάρτηση παραγωγής, Λογαριθμική ή δυνάμεως συνάρτηση παραγωγής, Απλή τετραγωνική ή πολυώνυμή συνάρτηση παραγωγής).
• Μέτρηση οριακής παραγωγικότητας χρησιμοποιούμενων συντελεστών στη γεωργική παραγωγή. Συναρτήσεις κόστους και κέρδους.
• Πρόσοδος Κλίμακος και Μέγεθος Οικονομικής Μονάδος.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο & Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες με χρήση των ΤΠΕ:
Powerpoint, e-class&moodle
Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης.20
Αυτοτελής Μελέτη45
Εξετάσεις3
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)
Ή εναλλακτικά ενδιάμεση γραπτή εργασία

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Drummond E., &Goodwin J.(2017), Γεωργική Οικονομική και Πολιτική, ISBN: 9789963274062 Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  2. Αβδελίδη, Π. (2010). Η Αγροτική Οικονομία και οι προοπτικές ανάπτυξης της. Αθήνα: Gutemberg.
  3. Κιτσοπανίδης Γ., (2006). Οικονομική Γεωργικής Παραγωγής. Βασικές Αρχές και Εφαρμογές. Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  4. Κιτσοπανίδης Γ. και Καμενίδης., (2003). Αγροτική Οικονομική, Εκδόσεις Ζήτη Θεσσαλονίκη.