ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μέθοδοι Λήψης Αποφάσεων στη Γεωργία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191602 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μέθοδοι Λήψης Αποφάσεων στη Γεωργία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 4 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3736

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση, ερμηνεία και ανάλυση των αποφάσεων βέλτιστης αξιοποίησης φυσικών και οικονομικών πόρων ώστε να καταστούν οι φοιτητές ικανοί να επιλύουν επιχειρησιακά προβλήματα για την επίτευξη των οργανωτικών στόχων μιας αγροτικής επιχείρησης σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι ικανοί:

  • Να εφαρμόζουν τη μεθοδολογία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων στις αγροτικές επιχειρήσεις.
  • Να εφαρμόζουν τις μεθόδους και τεχνικές της επιχειρησιακής έρευνας για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων σε αγροτικές επιχειρήσεις.
  • Να ερμηνεύουν και να αναλύουν τις λύσεις των μαθηματικών μοντέλων επιχειρησιακής έρευνας με σκοπό την λήψη της άριστης απόφασης.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Έννοια και σημασία της λήψης αποφάσεων. Η Ποσοτική Προσέγγιση στην Επίλυση Επιχειρησιακών Προβλημάτων. Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων. Μαθηματικά Μοντέλα στη Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων. Μελέτη συναρτήσεων αγροτικής οικονομικής και αποτελέσματα οριακής ανάλυσης. Τεχνικές επιχειρησιακής έρευνας: Γραμμικός Προγραμματισμός. Εφαρμογές Γραμμικού Προγραμματισμού και επίλυση με χρήση Υπολογιστή. Θεωρία Αποθεμάτων. Θεωρία Αποφάσεων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλίαμε ειδικό λογισμικό επίλυσης προβλημάτων αριστοποίησης
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις54
Αυτοτελής Μελέτη62
Συγγραφή εργασίας / εργασιών36
Σύνολο152
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
• Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (15%)
• Ερωτήσεις- Σύντομης Ανάπτυξης (15%)
• Ασκήσεις (70%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βασιλείου, Π.-Χ.Γ., Τσακλίδης, Γ., Τσάντας, Ν., (1996), Ασκήσεις στην Επιχειρησιακή Έρευνα. Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  2. Βασιλείου, Π.-Χ.Γ., Τσακλίδης, Γ., Τσάντας, Ν.,(2001), Ασκήσεις στην Επιχειρησιακή Έρευνα, (Τόμος 1, Γραμμικός Προγραμματισμός). Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  3. Γεωργίου, Α., Οικονομού, Γ. (2000), Ποσοτική Ανάλυση για τη Λήψη Διοικητικών Αποφάσεων. Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  4. Κιόχος, Π., Θάνος, Γ., Σαλαμούρης, Δ. &Κιόχος, Α., (2002), Επιχειρησιακή Έρευνα. Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ, Αθήνα
  5. Κιτσοπανίδης, Γ., (1990), Οικονομική Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων(γεωργική μικροοικονομία). Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  6. Μάνος, Β., (1991), Θέματα Οικονομικών Μαθηματικών και Επιχειρησιακής Έρευνας με Εφαρμογή στην Αγροτική Οικονομία. Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  7. Οικονόμου, Γ.Σ. & Γεωργίου, Α.Κ., (2006) Ποσοτική Ανάλυση για τη Λήψη Διοικητικών Αποφάσεων ,(τόμοι Α& Β)., Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα
  8. Πραστάκος, Γρ., (1994), Επιχειρησιακή Έρευνα για τη Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  9. Πραστάκος, Γρ., (2000), Διοικητική επιστήμη, Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας. 2ηεκδ., Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  10. Τσάντας, Ν. και Βασιλείου, Π.-Χ.Γ., (2000), Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα, (Αλγόριθμοι και εφαρμογές). Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  11. Υψηλάντη, Γ.Π., (1998), Επιχειρηματική Έρευνα :Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων. Εκδόσεις “ΕΛΛΗΝ-Γ. Πάρικος& ΣΙΑ Ε.Ε.”, Αθήνα
  12. Υψηλάντη, Γ.Π., (2015), Επιχειρηματική Έρευνα :Εφαρμογές στη Σημερινή Επιχείρηση. , Εκδόσεις “ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ”, Αθήνα
  13. Χαλικιάς, Δ.Ι., (1997), Προγραμματισμός Επιχειρήσεων-Στρατηγικός Σχεδιασμός Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Μπένου Σωτ. Ευγενία, Αθήνα.