ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωργοοικονομικές Μελέτες

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191901 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 9ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωργοοικονομικές Μελέτες
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3748

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να καταρτίζουν γεωργοοικονομικές μελέτες ανάπτυξης γεωργικών εκμεταλλεύσεων, επιχειρήσεων, περιοχών, περιφέρειας και χώρας συνδυάζοντας ευρύ φάσμα γνώσεων που απέκτησαν από τα μαθήματα που διδάχθηκαν στα προηγούμενα εξάμηνα, τόσο στον κορμό όσο και στην κατεύθυνση της αγροτικής οικονομίας.

Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι ικανοί:

  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες που συνδέονται με τα επενδυτικά σχέδια και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός επενδυτικού έργου.
  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες που συνδέονται με τις μελέτες και τη μεθοδολογία κατάρτισης αυτών.
  • Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τη μεθοδολογία κατάρτισης γεωργοοικονομικών μελετών ανάπτυξης γεωργικών εκμεταλλεύσεων, επιχειρήσεων και περιοχών.
  • Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση και συλλογή του υλικού για την κατάρτιση των μελετών γεωργικής ανάπτυξης.
  • Να εξοικειωθούν με την ηλεκτρονική αναζήτηση κάθε πληροφορίας και στοιχείων για την κατάρτιση μιας γεωργοοικονομικής μελέτης ανάπτυξης.
  • Να εξοικειωθούν και να κατανοήσουν την σύνταξη και αξιολόγηση γεωργοοικονομικών μελετών ανάπτυξης.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Έννοια και κατηγορίες μελετών.
  • Έννοια και κατηγορίες επενδύσεων.
  • Έννοια και περιεχόμενο αγροτικής ανάπτυξης. Εθνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο. Μηχανισμοί χρηματοδότησης έργων αγροτικής ανάπτυξης.
  • Ανάλυση των γεωργοοικονομικών μελετών αγροτικής ανάπτυξης σε τυπικής μορφής γεωργικές εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις.
  • Ανάλυση γεωργοοικονομικών μελετών αγροτικής ανάπτυξης περιοχών.
  • Μεθοδολογία εκπόνησης γεωργοοικονομικών μελετών γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
  • Διαδικασία αξιολόγησης μελετών αγροτικής ανάπτυξης.

Οι θεματικές ενότητες του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος θα περιλαμβάνουν:

  • Μεθοδολογία κατάρτισης γεωργοοικονομικών μελετών ανάπτυξης.
  • Αναζήτηση και συλλογή υλικού για την κατάρτιση των μελετών γεωργικής ανάπτυξης.
  • Σύνταξη Σχεδίων Βελτίωσης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
  • Σύνταξη Σχεδίων Βελτίωσης Κτηνοτροφικών Εκμεταλλεύσεων
  • Σύνταξη Μικρών Σχεδίων Βελτίωσης
  • Σύνταξη σχεδίου δράσης Νέων Γεωργών
  • Σύνταξη γεωργοοικονομικών μελετών αγροτικής ανάπτυξης
  • Σύνταξη επιχειρησιακών προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ( e-class, moodle)

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία με φοιτητές με ειδικό λογισμικό εκπόνησης μελέτης
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις41
Αυτοτελής Μελέτη56
Εργαστηριακές ασκήσεις28
Εκπόνηση Μελέτης40
Συγγραφή εργασιών15
Σύνολο180
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:

  • Ερωτήσεις Σύντομης Ανάπτυξης
  • Ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης
  • Εκπόνηση και Παρουσίαση εργασιών έως (30%) του τελικού βαθμού

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Αναστασίου, Θ.Χ., (2005), Οικονομοτεχνικές Μελέτες., Εκδόσεις Ελλήν, Αθήνα.
  2. Αυγουλάς, Χρ., (2004), Η Νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική Στην Ελλάδα. ΕΘΙΑΓΕ., τεύχος 18, Οκτώβριος-Νοέμβριος 2004, Αθήνα.
  3. Βελέντζας, Ι., Παπαδημητρίου, Ε., (1996), Κώδικας Επενδύσεων.IUS, Αθήνα.
  4. Καρβούνης, Σ., (2000), Οικονομικοτεχνικές Μελέτες, Μεθοδολογία-Τεχνικές-Θεωρία. Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
  5. Καρβούνης, Σ., (2017), Οικονομικοτεχνικές Μελέτες, Μεθοδολογία-Τεχνικές-Θεωρία. Εκδόσεις Μαρκέλλα Ι. Βαρβαρήγου
  6. Μαγούλιος, Γ.Ν., (2006), Οικονομικοτεχνικές Μελέτες Εθνικών και Ευρωπαϊκών Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων. Εκδόσεις Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη.
  7. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ  (2019), ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ.
  8. Τσώλας Γ., (2002), Εκπόνηση Οικονομοτεχνικών Μελετών, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα. (ISBN: 978-960-16-0323-0)
  9. Babusiaux D. and Pierru, A., (2005), Corporate Investment Decisions and Economic Analysis, Exercises and Case Studies, Paris: IFP Publications ( ISBN : 2710808595)
  10. Kurowski, L., and Sussman, D., (2011), Investment Project Design: A Guide to Financial and Economic Analysis with Constraints, Wiley (ISBN: 9780470913895)