Αλιεία και Αλιευτικά Αποθέματα
Γενικά
- Κωδικός: 600-192001
- Εξάμηνο: Επιλογής Χειμερινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3939
- Διδάσκοντες: Κυρίτση Σταυρούλα
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Ιστορία και εξέλιξη της αλιείας. Αλιευτικός στόλος (τύποι, χαρακτηριστικά, είδη στόχοι). Αλιεία υδάτινων οικοσυστημάτων (παράκτια ζώνη, λίμνη, θάλασσα, κ.α). Κοινή Αλιευτική Πολιτική και Κώδικας Δεοντολογίας της Αλιείας. Προστατευόμενες Περιοχές (πλαίσιο, φορείς διαχείρισης). Αλιευτικά Δεδομένα: εκτίμηση και αξιολόγηση. Αλιευτικά αποθέματα, διαχείριση απορριπτόμενων και παράπλευρων αλιευμάτων. Κοινωνικο-οικονομική διάσταση της αλιείας. Αειφορική διαχείριση αλιευτικών πόρων, μείωση αποτυπώματος αλιείας.
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων με το αντικείμενο της αλιείας και των αλιευτικών αποθεμάτων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα γνωρίσουν τα αλιευτικά εργαλεία (λειτουργίας, είδη στόχος) ανάλογα με το υδάτινο οικοσύστημα. Θα εκτιμήσουν και θα αξιολογήσουν δεδομένα αλιείας. Θα συνδέσει την αλιευτική νομοθεσία με την αλιευτική διαχείριση. Θα κατανοήσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε θέματα αλιείας και αλιευτικών αποθεμάτων.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων | 18 |
Εργασία | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Γραπτή τελική εξέταση (100%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
- Αξιολόγηση Εργασία (40%) και Γραπτή εξέταση (60%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Στεργίου Κ.Ι., Τσίκληρας Α.Χ., 2015. Αλιευτική Βιολογία. Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Ηρώων Πολυτεχνείου 9, 15780 Ζωγράφου, www.kallipos.gr, ISBN: 978-960-603-235-6