Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας και Πειραματικός Σχεδιασμός
Γενικά
- Κωδικός: 600-192011
- Εξάμηνο: Επιλογής Χειμερινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διδασκαλία (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3896
- Διδάσκοντες: Χατζηπλής Δημήτριος
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Έννοιες και σκοποί της εφαρμογής πειραματικών πρωτοκόλλων στη Ζωική Παραγωγή. Εφαρμογές της πειραματικής στατιστικής στη Ζωική Παραγωγή. Κατανομές δειγματοληψίας στα πειραματικά πρωτόκολλα της Ζωικής Παραγωγής. Έλεγχος υποθέσεων (μέσων όρων, διακυμάνσεων, οριακών αποκλίσεων) και διαστήματα εμπιστοσύνης των παραμέτρων στα πειραματικά πρωτόκολλα. Οργάνωση πειραματισμού (Ανάλυση παραλλακτικότητας και Μαθηματικά πρότυπα – υπολογισμοί) στη Ζωική Παραγωγή. Θεωρητικές κατανομές και πειραματικές διατάξεις στη Ζωική παραγωγή. Ανάλυση πειραματικών πρωτοκόλλων με συμμεταβολή – Συσχέτιση και εφαρμογή των γενικών γραμμικών προτύπων στη Ζωική Παραγωγή.
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με την οργάνωση και διεξαγωγή πειραματισμών στον ευρύτερο χώρο της Ζωικής Παραγωγής, την επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων – πληροφοριών της επιστήμης της Ζωικής Παραγωγής, και την ερμηνεία και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξειςκαι Εργαστηριακές Ασκήσεις | 52 |
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων | 8 |
Αυτοτελής Μελέτη | 60 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία(Διαλέξεις)και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
1. Δημόπουλος, Π.Γ., 2004. Βιομετρία, Βιοστατιστική. Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ, σελ. 1–356.
2. Γελέκης, Ε., 2001. Βιομετρία: Η Στατιστική των Βιολογικών Επιστημών. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία – Χρ. & Β. Κορδαλή ΟΕ, σελ. 1–240.
3. Κάτου, Α., 1984. Στατιστική. Εκδόσεις Εγνατία. Θεσσαλονίκη.
4. Παπαδήμα, Ο., Κοίλια, Χρ., 1998. Εφαρμοσμένη Στατιστική. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα.
5. Ρήγας, Γ, Βαγγέλας, Ι., 2017. Βιομετρία. Utopia Εκδόσεις Μ. ΕΠΕ, σελ. 1–184.
6. Ρογδάκης, Ε., 2010. Βιομετρία. Εκδοτική ΑΕ Αγροτικού Τύπου, σελ. 1–280.
7. Snedecor, G., Cochran, W., 1967. Statistical Methods. Iowa State University Press, Ames, USA.
8. Φασούλα, Α., 1964. Στοιχεία Πειραματικής Στατιστικής. Θεσσαλονίκη.
9. Φωτιάδη, Ν., 1995. Εισαγωγή στη Στατιστική για Βιολογικές Επιστήμες. Εκδόσεις Παν/κών Βιβλίων, Θεσσαλονίκη.