ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φυσιολογία Θρέψης Ζώων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-192030 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Φυσιολογία Θρέψης Ζώων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3870

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τη φυσιολογία θρέψης των ζώων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα εντρυφήσουν στο πεπτικό σύστημα, την ανατομία και τη φυσιολογία του, στους τύπους του πεπτικού συστήματος των ζώων, στην κινητικότητα του πεπτικού σωλήνα, στην εκκριτική δραστηριότητα του πεπτικού συστήματος, στους αδένες του πεπτικού συστήματος, στην πέψη και την πεπτικότητα των θρεπτικών ουσιών, στα τελικά προϊόντα της πέψης και στην απορρόφησή τους από τον πεπτικό σωλήνα και στο μεταβολισμό τωνθρεπτικώνουσιών.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το πεπτικό σύστημα, ανατομία, φυσιολογία. Τύποι πεπτικού συστήματος ζώων. Κινητικότητα πεπτικού σωλήνα. Εκκριτική δραστηριότητα πεπτικού συστήματος. Αδένες πεπτικού συστήματος. Πέψη και πεπτικότητα θρεπτικών ουσιών. Τελικά προϊόντα πέψης και απορρόφησή τους από τον πεπτικό σωλήνα. Μεταβολισμόςθρεπτικώνουσιών.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων8
Εκπόνηση Εργασίας10
Αυτοτελής Μελέτη50
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις).

ΙΙ. Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Cheeke, P.R., 1999. Applied Animal Nutrition: Feeds and Feeding. 2nd ed. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, USA.
2. D’Mello, J.P.F., 2000. Farm Animal Metabolism and Nutrition. CAB International, Wallingford, UK.
3. Ζέρβας, Γ.Π., 2005. Φυσιολογία Θρέψης Παραγωγικών Ζώων. 1η Έκδοση. Εκδότης UNIBOOKS ΙΚΕ, ISBN 978-618-530-457-7. Αθήνα, σελ. 1–544.
4. Κανδύλης, Κ., 2006. Πέψη και Μεταβολισμός στα Μηρυκαστικά. 1η Έκδοση. Εκδότης Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ, ISBN 960-351-654-6. Αθήνα, σελ. 1–399.
5. Klein, B.G., 2017. Cunningham Κτηνιατρική Φυσιολογία. 1η Έκδοση. Εκδότης Χαβαλές Α. – Χατζησυμεών Κ. ΟΕ, ISBN 978-618-5288-06-8. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–1006.
6. Λιαμάδης, Δ.Γ., 2000. Φυσιολογία Θρέψεως Ζωικού Οργανισμού, Τόμος 1. 1η Έκδοση. Εκδότης UniversityStudioPress ΑΕ, ISBN 960-12-0835-6. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–476.
7. Λιαμάδης, Δ.Γ., 2003. Φυσιολογία Θρέψεως Ζωικού Οργανισμού, Τόμος 2. 1η Έκδοση. Εκδότης UniversityStudioPress ΑΕ, ISBN 960-12-1253-1. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–608.
8. McDonald, P., Edwards, R.A., Greenhalgh, J.F.D., Morgan, C.A., Sinclair, L.A., Wilkinson, R.G., 2011. AnimalNutrition. 7th ed. Pearson, UK.
9. Pond, W.G., Church, D.C., Pond, K.R., 1995. Basic Animal Nutrition and Feeding. 4th ed. John Wiley & Sons, Inc., New York, NY, USA.
10. Σμοκοβίτης, Αθ., 1997. Θέματα Φυσιολογίας Ζωικής Παραγωγής: Κυτταρική Φυσιολογία, Μοριακή Φυσιολογία, Γενετική Φυσιολογία και Βιοτεχνολογία. Θεσσαλονίκη.
11. Σμοκοβίτης, Αθ., 2014. Φυσιολογία. 8η Έκδοση. Εκδότης Εκδόσεις Κυριακίδη ΙΚΕ, ISBN 978-618-5105-25-9. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–1144.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Animal – http://www.animal-journal.eu/ or http://journals.cambridge.org/.
2. Animal Feed Science and Technology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03778401.
3. Archives of Animal Nutrition – http://www.tandf.co.uk/journals/gaan.
4. British Poultry Science – http://www.tandf.co.uk/journals/cbps.
5. Canadian Journal of Animal Science – http://pubs.nrc-cnrc.gc.ca/aic-journals/cjas.html or http://pubs.nrc-cnrc.gc.ca/aic-journals/anicontents.html.
6. Czech Journal of Animal Science – http://www.agriculturejournals.cz/web/index.html.
7. Italian Journal of Animal Science – http://www.aspajournal.it/index.php/ijas.
8. The Journal of Agricultural Science – http://journals.cambridge.org/.
9. Journal of Animal Physiology and Animal Nutrition–http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0931-2439.
10. Journal of Animal Science – http://www.journalofanimalscience.org/.
11. Journal of Dairy Science – http://www.journalofdairyscience.org/ and http://www.sciencedirect.com/science/journal/00220302.
12. Livestock Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/18711413.
13. Poultry Science – http://www.poultryscience.org/.
14. Proceedings of the Nutrition Society – http://journals.cambridge.org/.
15. Small Ruminant Research – http://www.sciencedirect.com/science/journal/09214488.