ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εφαρμοσμένη Διατροφή Ζώων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-192501 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 5ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εφαρμοσμένη Διατροφή Ζώων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3794

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με την εφαρμοσμένη διατροφή των ζώων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα εντρυφήσουν στις ζωοτροφές, τα διατροφικά χαρακτηριστικά ζωοτροφών, την ποιότητα προϊόντων ζωικής προέλευσης, τους τύπους και τις ιδιότητες των σιτηρεσίων, τις ανάγκες των ζώων σε θρεπτικές ουσίες και ενέργεια, την οικονομική αξιολόγηση των ζωοτροφών, τον καταρτισμό σιτηρεσίων και την τεχνική και αποτελεσματικότητα της διατροφής.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ζωοτροφές, διατροφικά χαρακτηριστικά ζωοτροφών, ποιότητα προϊόντων ζωικής προέλευσης. Τύποι και ιδιότητες σιτηρεσίων.Ανάγκεςζώωνσεθρεπτικέςουσίεςκαιενέργεια, οικονομική αξιολόγηση ζωοτροφών, καταρτισμός σιτηρεσίων. Τεχνικήκαιαποτελεσματικότητατηςδιατροφής.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπομε πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις52
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων8
Εκπόνηση Εργασίας10
Αυτοτελής Μελέτη50
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
  • Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Cheeke, P.R., 1999. Applied Animal Nutrition: Feeds and Feeding. 2nd ed. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, USA.
2. Ζέρβας, Γ., 2007. Κατάρτιση Σιτηρεσίων Παραγωγικών Ζώων. 1η Έκδοση. Εκδότης UNIBOOKS ΙΚΕ, ISBN 978-618-530-458-4. Αθήνα, σελ. 1–258.
3. Ζέρβας, Γ., 2013. Διατροφή Μηρυκαστικών Ζώων. 1η Έκδοση. Εκδότης UNIBOOKS ΙΚΕ, ISBN 978-618-530-459-1. Αθήνα, σελ. 1–472.
4. Καραμήτρος, Δ., 2015. Διατροφή Αγροτικών Ζώων. 1η Έκδοση. Εκδότης Χριστίνα και Βασιλική Κορδαλή ΟΕ, ISBN 978-960-357-121-6. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–376.
5. McDonald, P., Edwards, R.A., Greenhalgh, J.F.D., Morgan, C.A., Sinclair, L.A., Wilkinson, R.G., 2011. AnimalNutrition. 7th ed. Pearson, UK.
6. National Research Council, 1985. Nutrient Requirements of Sheep. 6th rev. ed. NationalAcademyPress, Washington, DC, USA.
7. National Research Council, 1998. Nutrient Requirements of Swine. 10th rev. ed. NationalAcademyPress, Washington, DC, USA.
8. National Research Council, 2001. Nutrient Requirements of Dairy Cattle. 7th rev. ed. NationalAcademyPress, Washington, DC, USA.
9. National Research Council, 2007. Nutrient Requirements of Small Ruminants: Sheep, Goats, Cervids, and New World Camelids. NationalAcademyPress, Washington, DC, USA.
10. Pond, W.G., Church, D.C., Pond, K.R., 1995. Basic Animal Nutrition and Feeding. 4th ed. John Wiley & Sons, Inc., New York, NY, USA.
11. Σπαής, Α., Φλώρου-Πανέρη, Π., Χρηστάκη, Ε., 2002. Ζωοτροφές και Σιτηρέσια. 1η Έκδοση. Εκδότης Χριστίνα και Βασιλική Κορδαλή ΟΕ, ISBN 978-960-357-055-4. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–364.
12. Χρηστάκη, Ε., Φλώρου-Πανέρη, Π., 2015. Ζωοτροφές και Καταρτισμός Σιτηρεσίων Παραγωγικών Ζώων. 1η Έκδοση. Εκδότης Εκδόσεις Α. Τζιόλα& Υιοί ΑΕ, ISBN 978-960-418-391-3. Θεσσαλονίκη, σελ. 1–318.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Animal – http://www.animal-journal.eu/ or http://journals.cambridge.org/.
2. Animal Feed Science and Technology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03778401.
3. Animal Science Review (Greece) – http://www.eze.gr/.
4. Annual Review of Nutrition (US) – http://www.annualreviews.org/ and http://www.annualreviews.org/journal/nutr.
5. Archives of Animal Nutrition – http://www.tandf.co.uk/journals/gaan.
6. Asian-Australasian Journal of Animal Sciences (South Korea) – http://www.ajas.info/.
7. British Poultry Science – http://www.tandf.co.uk/journals/cbps.
8. Canadian Journal of Animal Science – http://pubs.nrc-cnrc.gc.ca/aic-journals/cjas.html or http://pubs.nrc-cnrc.gc.ca/aic-journals/anicontents.html.
9. Czech Journal of Animal Science – http://www.agriculturejournals.cz/web/index.html.
10. INRA Productions Animales– http://www6.inra.fr/productions-animales/.
11. Italian Journal of Animal Science – http://www.aspajournal.it/index.php/ijas.
12. Journal of Agricultural and Food Chemistry – http://pubs.acs.org/journals/jafcau/index.html.
13. The Journal of Agricultural Science – http://journals.cambridge.org/.
14. Journal of Animal Physiology and Animal Nutrition –http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0931-2439.
15. Journal of Animal Science – http://www.journalofanimalscience.org/.
16. Journal of Dairy Science – http://www.journalofdairyscience.org/ and http://www.sciencedirect.com/science/journal/00220302.
17. Livestock Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/18711413.
18. Meat Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03091740.
19. Poultry Science – http://www.poultryscience.org/.
20. Proceedings of the Nutrition Society – http://journals.cambridge.org/.
21. Small Ruminant Research – http://www.sciencedirect.com/science/journal/09214488.