Βιοτεχνολογία Αναπαραγωγής Ζώων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Μέθοδοι ανίχνευσης του οίστρου, Μέθοδοι ελέγχου του οίστρου, Σπέρμα, Συλλογή σπέρματος, Έλεγχος των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών τουσπέρματος- Εξέταση & εκτίμηση του σπέρματος, Αραιωτικά μέσα του σπέρματος, Συντήρηση του σπέρματος, Τεχνητή σπερματέγχυση, Παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα της τεχνητής σπερματέγχυσης, Απολύμανση & αποστείρωση εργαλείων και υλικών τεχνητής σπερματέγχυσης, Συλλογή – Διαχείριση εμβρύων, In vitro παραγωγή εμβρύων, Προσδιορισμός και επιλογή φύλου, Κλωνοποίηση και διαίρεση εμβρύων, Παραγωγή διαγονιδιακών και χειμερικών ζώων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα παρέχει τις γνώσεις για όλες τις σύγχρονες μεθόδους της βιοτεχνολογίας που αποσκοπούν στη βελτίωση του ρυθμού της αναπαραγωγής των παραγωγικών ζώων αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στον τομέα αυτό: συγχρονισμός οίστρων, συλλογή, εκτίμηση, επεξεργασία και συντήρηση του σπέρματος, διάγνωση κυοφορίας, διενέργεια τεχνητής σπερματέγχυσης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση να:
• Γνωρίζει όλες τις σύγχρονες τεχνικές της Βιοτεχνολογίας Αναπαραγωγής (ΓΝΩΣΗ).
• Διακρίνει και να αναγνωρίζει τις διαφορές σε κάθε ομοειδή τεχνική (ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ).
• Εφαρμόζει τις βασικές βιοτεχνολογικές μεθόδους που απαιτούνται σε επίπεδο εκτροφής (ΕΦΑΡΜΟΓΗ).
• Αναλύει τα δεδομένα και να συνδυάζει δύο ή περισσότερες τεχνικές για βέλτιστα αποτελέσματα (ΑΝΑΛΥΣΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ).
• Αξιολογεί τις μεθόδους και να επιλέγει την κατάλληλη (ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ).

Γενικές Ικανότητες

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο πεδίο εφαρμογής (ζώα αγροκτήματος, εργαστηριακές ασκήσεις στο εργαστήριο).

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
  • Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
  • Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακές Ασκήσεις39
Εκπόνηση Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη108
Σύνολο180

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Γραπτή εξέταση θεωρίας (20% του τελικού βαθμού).
  • Ατομική εργασία (20% του τελικού βαθμού)-Γραπτή ή δημόσια παρουσίαση.
  • Γραπτή εξέταση Εργαστηρίου (60% του τελικού βαθμού).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

1. Hafez, B., Hafez, E.S.E., 2013. Reproduction in farm animals, 7th Edition.
2. Gordon, Ian, 1982. Controlled Breeding in Farm Animals.
3. Björndahl, Lars, Mortimor, D., Barratt, C.L.R., Castilla, J.A., Menkveld, R., Kvist, U., Alvarez, J.G., Haugen, T.B., 2010. A PracticalGuidetoBasicAndrology.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Animal Reproduction Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03784320.
2. Reproduction in Domestic Animals – https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14390531.
3. Reproduction, Fertility and Development – http://www.publish.csiro.au/?nid=44.
4. Small Ruminant Research – http://www.sciencedirect.com/science/journal/09214488.
5. Theriogenology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/0093691X.