ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εφαρμοσμένη Υδρολογία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193007 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εφαρμοσμένη Υδρολογία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3907

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Η διδακτέα ύλη του μαθήματος αποσκοπεί στην κατανόηση από τους φοιτητές των βασικώνυδρολογικών εννοιώνκαι της σημασίας της Υδρολογίας στην ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων, των υδρολογικών διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε επίπεδο λεκάνης απορροής, των χαρακτηριστικών συνιστωσών του υδρολογικού κύκλου (Κατακρημνίσματα, Διήθηση,Εξατμισοδιαπνοή, Απορροή), την ανάλυση των υδρογραφημάτων και την εκτίμηση του υδατικού ισοζυγίου.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να επεξεργάζεται μετρήσεις Υδρολογικών παραμέτρων, να εφαρμόζει τις μεθόδους εκτίμησης των παροχών αιχμής, εξατμισοδιαπνοής, απορροών, και πλημμυρών καθώς και τη στατιστική ανάλυση ακραίων υδρολογικών συμβάντων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών.Αυτόνομη εργασία.Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ο υδρολογικός κύκλος. Μορφές κατακρημνισμάτων και όργανα μέτρησης. Στατιστική ανάλυση υδρολογικών δεδομένων. Σχέσεις έντασης-διάρκειας και συχνότητας βροχών. Ανάλυση συχνότητας ακραίων υδρολογικών συμβάντων (πλημμυρών, ξηρασίας). Εξάτμιση και διαπνοή. Διήθηση και επαναπλήρωση. Λεκάνες απορροής και υδατικό ισοζύγιο. Εκτίμηση απορροών, μοναδιαίουδρογράφημα, συνθετικά υδρογραφήματα. Ποιοτικά χαρακτηριστικά νερού. Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην αίθουσα διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Για τη διδασκαλία του μαθήματος χρησιμοποιούνται τα προγράμματα MicrosoftPowerPoint και Excel.Η μαθησιακή διαδικασία υποστηρίζεταιαπό το ηλεκτρονικόσύστημαMoodle.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και ασκήσεις πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και στην ανάλυση/επίλυση μελετών περίπτωσης52
Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Chow V. T., Maidment D. R. and Mays L. W. 1988. Applied Hydrology. McGraw-Hill International Book Company, N.Y., U.S.A.
2. Gupta, R., 2017. Hydrology & Hydraulic Systems. Waveland Press, Inc., pp.888
3. Serrano, S., 2010. Hydrology for engineers, geologists, and environmental professionals, Hydroscience Inc., pp.452.
4. Subramanya, K., 2008. Engineering hydrology, Tata McGraw-Hill Publish. Comp. Limit., pp. 434.
5. Viessman, W., Lewis, G., 2011. Introduction to hydrology, 5ed., Pearson Education.
6. Κωτσόπουλος Σ., 2006. Υδρολογία, Εκδόσεις Ίων, Αθήνα, 220 σελ.
7. Μιμίκου Μ., Μπαλτάς Ε., 2012. Τεχνική Υδρολογία. Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα.
8. Παπαμιχαήλ Δ., 2004. Τεχνική υδρολογία επιφανειακών υδάτων, Εκδόσεις Γιαχούδη, σελ. 394.
9. Τσακίρης Γ., 2009. Υδατικοί Πόροι ΙΙ: Εφαρμογές Τεχνικής Υδρολογίας, Εκδόσεις Συμμετρία.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Hydrological Processes,  https://onlinelibrary.wiley.com/journal /10991085
2. Hydrological Sciences Journal, https://www.tandfonline.com/loi/thsj20
3. Hydrology and earth system sciences, https://www.hydrology-and-earth-system-sciences.net /index.html
4. Hydrology research, https://iwaponline.com/hr
5. International Journal of Hydrology, https://medcraveonline.com/IJH/
6. Journal of hydrologic Engineering (ASCE) – https://ascelibrary.org/journal/jhyeff
7. Journal of hydrology (Elsevier)- http://link.springer.com/journal/11269
8. Water Resources Management (Springer)- http://link.springer.com/journal/11269