ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στον Αγροδιατροφικό Τομέα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193008 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στον Αγροδιατροφικό Τομέα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3905

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου, και στην κατανόηση των ευκαιριών που παρέχει η πληροφορική για αλληλεπιδράσεις μεταξύ οργανισμών και πελατών ή άλλων ομάδων ενδιαφέροντος. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται ο φοιτητής να κατανοήσει τις ψηφιακές λύσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών και την εφαρμογή και εμπορευματοποίησή τους, σε διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα στον αγροδιατροφικό τομέα, είτε σαν μόνιμη λύση είτε σαν βραχυπρόθεσμες λύσεις στο πλαίσιο μιας εκστρατείας.

Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναγνωρίζουν και να κατανοούν:

  • τα βασικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν
  • το ρόλο τους στο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον
  • τα μοντέλα ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας
  • τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση του ηλεκτρονικού επιχειρείν
  • το ηλεκτρονικό / ψηφιακό περιβάλλον
  • τα σύγχρονα μέσα εμπορίου και να τα αντιμετωπίζουν με κριτική διάθεση και ικανότητα
  • προχωρημένες ιδέες επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό τομέα.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Από το Διαδίκτυο στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Κλασικά Επιχειρηματικά Μοντέλα. Επιχειρηματικά Πρότυπα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Προσαρμογή των Κλασικών Επιχειρηματικών Μοντέλων στα Πρότυπα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Διατύπωση της Στρατηγικής στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Εφαρμογή της Στρατηγικής του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στον Αγροδιατροφικό Τομέα. Εκτέλεση της Μετάβασης στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Το Νομικό Πλαίσιο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Τεχνολογίες και Ασφάλεια του Διαδικτύου.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Αυτοτελής Μελέτη52
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων28
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:

1. Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
• Ερωτήσεις/ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης

2. Εκπόνηση και Παρουσίαση εργασιών έως (30%) του τελικού βαθμού

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. ΠΟΛΛΑΛΗΣ Α.ΓΙΑΝΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (2007), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, , Εκδόσεις Rosili.
2. Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος (2014), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, , Εκδόσεις Rosili.
3. DAVE CHAFFEY (2016), ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΡΙΘΜΟΣ

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Retailing and Consumer Services
  2. Journal of Services Marketing
  3. European Journal of Marketing
  4. Journal of Business Research
  5. Journal of Marketing Management
  6. Academy of Management Journal
  7. Academy of Management Review