ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υδραυλική Υπόγειων Υδάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193032 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υδραυλική Υπόγειων Υδάτων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3871

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Η διδακτέα ύλη του μαθήματος αποσκοπεί στην κατανόηση από τους φοιτητές θεμελιωδών εννοιών της θεωρίας για την κίνηση των υπόγειων υδάτων σε υδροφορείςκαθώςκαιτων αναλυτικών μεθόδωνεπίλυσης πρακτικών προβλημάτων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να διακρίνουντους τύπους των υδροφορέων και τις χαρακτηριστικές τους ιδιότητες, να εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές για τον προσδιορισμό των υδρογεωλογικών παραμέτρων ενός υδροφορέα, να αναγνωρίζουν την ύπαρξη αδιαπέρατων ορίων, να υπολογίζουν την βέλτιστη απόσταση μεταξύ των φρεατίων άντλησης, να διερευνούν τη δυνατότητα εφαρμογής τεχνητού εμπλουτισμού σε υδροφορείς.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών.Αυτόνομη εργασία.Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βασικές αρχές υδραυλικής των υδροφορέων. Τύποι υδροφόρων στρωμάτων. Νόμος του Darcy. Εξισώσεις κίνησης υπόγειου νερού. Αρχικές και οριακές συνθήκες. Σταθερή και ασταθής ροή προς φρεάτια άντλησης μερικής και πλήρους διάτρησης σε κλειστούς, ημίκλειστους και ελεύθερους υδροφορείς. Ανάλυση υδρογεωλογικών δεδομένων δοκιμαστικών αντλήσεων. Προσδιορισμός ορίων υδροφόρων στρωμάτων καιβέλτιστης απόστασης φρεατίων άντλησης.Περιοδική άντληση με σταθερή και μεταβαλλόμενη παροχή. Τεχνητός εμπλουτισμός υδροφορέων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην αίθουσα διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Για τη διδασκαλία του μαθήματος χρησιμοποιούνται τα προγράμματα MicrosoftPowerPoint και Excel.Η μαθησιακή διαδικασία υποστηρίζεταιαπό το ηλεκτρονικόσύστημαMoodle.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και ασκήσεις πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και στην ανάλυση/επίλυση μελετών περίπτωσης52
Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
– Ερωτήσεις ανάπτυξης
– Επίλυση προβλημάτων
– Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Batu, V., 1998. Aquifer Hydraulics: A Comprehensive Guide to hydrogeologic Data Analysis, Wiley-Interscience, pp. 752
2. Bear, J., 1979. Hydraulics of Groundwater. McGraw-Hill Inc., N.Y., U.S.A., pp. 569
3. Chow V. T., Maidment D. R. and Mays L. W. 1988. Applied Hydrology. McGraw-Hill International Book Company, N.Y., U.S.A.
4. Hiscock, K., Bense, V., 2014. Hydrogeology, Principles and Practice, wiley-blackwell, pp. 534.
5. Serrano, S., 2010. Hydrology for engineers, geologists, and environmental professionals, Hydroscience Inc., pp.452.
6. Καραμούζης, Δ., 2014. Υδραυλική και Διαχείριση Υπογείων Υδάτων, Εκδόσεις Γράφημα, σελ. 770
7. Μιμίκου Μ., Μπαλτάς Ε., 2012. Τεχνική Υδρολογία. Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα.
8. Παπαμιχαήλ Δ., 2004. Τεχνική υδρολογία επιφανειακών υδάτων, Εκδόσεις Γιαχούδη, σελ. 394
9. Τσακίρης Γ., 2009. Υδατικοί Πόροι ΙΙ: Εφαρμογές Τεχνικής Υδρολογίας, Εκδόσεις Συμμετρία.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Advances in Water Resources,https://www.journals.elsevier.com/advances-in-water-resources
2. Environmental Modelling & Software, https://www.journals.elsevier.com/environmental-modelling-and-software
3. Groundwater (Wiley), https://ngwa.onlinelibrary.wiley.com/journal/17456584
4. Hydrogeology Journal, (Springer), https://www.springer.com/journal/10040
5. Hydrological Processes, https://onlinelibrary.wiley.com/journal /10991085
6. Hydrological Sciences Journal, https://www.tandfonline.com/loi/thsj20
7. Hydrology and earth system sciences, https://www.hydrology-and-earth-system-sciences.net /index.html
8. Journal of hydrologic Engineering (ASCE) – https://ascelibrary.org/journal/jhyeff
9. Journal of hydrology (Elsevier)- http://link.springer.com/journal/11269
10. Water Resources Management (Springer)- http://link.springer.com/journal/11269
11. Water Resources Research, https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/journal/19447973