ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αρδεύσεις – Στραγγίσεις

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193601 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αρδεύσεις – Στραγγίσεις
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3849

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Η διδακτέα ύλη του μαθήματος αποσκοπεί στην κατανόηση από τους φοιτητές των υπολογιστικών μεθόδων που σχετίζονται με τον σχεδιασμό και τη λειτουργία αρδευτικώνκαι στραγγιστικών δικτύων. Οι θεματικές ενότητες αναλύονται διεξοδικά με την παρουσίαση αριθμητικών παραδειγμάτων.Δίνεταιιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πρακτική εφαρμογή.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/ηφοιτητής/τριαθα δύναται να αξιολογεί την καταλληλότητα μεθόδων άρδευσης σε διάφορες περιπτώσεις μελέτης, να σχεδιάζει μικρής κλίμακας αρδευτικά δίκτυα, να διενεργεί προκαταρκτικές εργασίες και μετρήσεις που απαιτούνται για τη χάραξη ενός στραγγιστικού δικτύου και να υπολογίζει την ενδεδειγμένη ισαποχή των στραγγιστικών αγωγών υπό συνθήκες σταθερής ή ασταθούς ροής.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σχέσεις εδάφους-φυτού-νερού. Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σύγχρονων μεθόδων άρδευσης. Άρδευση με επιφανειακές μεθόδους. Άρδευση με καταιονισμό (Δίκτυο Εφαρμογής, Δίκτυο μεταφοράς). Άρδευση με σταγόνες (Αγωγοί εφαρμογής, Αγωγός τροφοδοσίας, Αγωγός μεταφοράς, υδρολιπαντήρες).Σχεδίαση αρδευτικού δικτύου. Βασικές αρχές στραγγίσεων γεωργικών εδαφών. Μέτρηση της στάθμης του υπόγειου νερού και σύνταξη διαγραμμάτων. Μέθοδοι προσδιορισμού της κορεσμένης υδραυλικής αγωγιμότηταςστο πεδίο (Augerholemethod, Guelphpermeameter). Υπολογισμός της ισαποχής των στραγγιστικών αγωγών.Σχεδίαση στραγγιστικού δικτύου.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Αίθουσα διδασκαλίας, εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Για τη διδασκαλία του μαθήματος χρησιμοποιούνται τα προγράμματα MicrosoftPowerPoint και Excel.Η μαθησιακή διαδικασία υποστηρίζεταιαπό το ηλεκτρονικόσύστημαMoodle.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις52
Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Burt, C., Clemmens, A., Bliesner, R., Merriam, J., Hardy, L., 2000. Selection of irrigation methods for agriculture. Committee Report / On-Farm Irrigation Committee of ASCE, pp. 129
2. Cuenca, R., 1989. Irrigation system design: An Engineering approach. PrenticeHall, EnglewoodCliffs, NewJersey, pp. 552
3. Lamm, F., Ayars, J., Nakayama F., 2007. Microirrigation for Crop Production: Design, Operation, and Management (Developments in Agricultural Engineering), Elsevier, pp.618
4. Smedema, L., Vlotman, W., Rycroft, D., 2004. Modern Land Drainage: Planning, Design and Management of Agricultural Drainage Systems. CRC Press, pp. 449
5. Waller P., Yitayew, M. 2016. Irrigation and Drainage Engineering, Springer, pp.742
6. Καραμούζης Δ., 2012. Στραγγίσεις εδαφών. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 508
7. Κωνσταντινίδης Κ., 1985. Άρδευση και Συστήματα Αρδεύσεων. Εκδόσεις ΣΑΚΚΟΥΛΑ. Σελ. 310
8. Μπαμπίλης, Δ., 2004. Αρδευτικά Δίκτυα Πρασίνου. Εκδόσεις Σταμούλη. Σελ. 304
9. Παπαμιχαήλ, Δ., Μπαμπατζιμόπουλος Χ., 2014. Εφαρμοσμένη Γεωργική Υδραυλική. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 550
10. Τερζίδης, Γ., Καραμούζης Δ., 1986. Στραγγίσεις γεωργικών εδαφών. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 360
11. Τερζίδης, Γ., Παπαζαφειρίου Ζ., 1997. Γεωργική Υδραυλική. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 501
12. Τζιμόπουλος Χ., 1994. Γεωργική Υδραυλική – Τόμος ΙΙ: Συλλογικά Αρδευτικά Δίκτυα με Καταιονισμό, Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 263

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Agricultural water Management (Elsevier)-http://www.journals.elsevier.com/agricultural-water-management
2. Irrigation & Drainage (John Wiley & Sons, Inc.)-http://onlinelibrary.wiley.com/journal/ 10.1002/(ISSN)1531-0361
3. Irrigation & Drainage Systems (Springer)-http://link.springer.com/journal/10795
4. Irrigation Science (Springer)-http://link.springer.com/journal/271
5. Journal of hydrology (Elsevier)- http://link.springer.com/journal/11269
6. Journal of Irrigation and Drainage Engineering (ASCE)-http://ascelibrary.org/journal/jidedh
7. Water Resources Management (Springer)-http://link.springer.com/journal/11269