Ιπποτροφία

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Καταγωγή-Εξέλιξη, Ταξινόμηση-ονοματολογία, Ιπποτροφία παγκόσμια και στην Ευρώπη, Ιπποτροφία στην Ελλάδα, Σημασία των ιπποειδών, Ίπποι ιππασίας, Ιππικά αθλήματα, Διάπλαση των χώρων του σώματος, Πηγές γενικής εκτίμησης του ίππου, Βηματισμοί του ίππου, Εκτίμηση θρεπτικής κατάστασης, Σωματομετρήσεις, Χρωματισμοί, Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά, Τρόπος παρατήρησης των δοντιών του ίππου, Μεταβολές των δοντιών του ίππου ανάλογα με την ηλικία, Γενική κατάταξη των φυλών των ίππων, Ελληνικές φυλές ίππων, Φυλές ίππων Ανατολικού (θερμόαιμου) τύπου, Φυλές ίππων Δυτικού (ψυχρόαιμου) τύπου, Φυλές ίππων ημίαιμου τύπου, Ενήβωση-ηλικία αναπαραγωγής, Οιστρικός Κύκλος, Ζώα κατάλληλα για αναπαραγωγή, Φυσική οχεία ή επίβαση, Τεχνητή σπερματέγχυση, Περιποίηση εγκύων φοράδων, Διατροφή εγκύων φοράδων, Πρώτες φροντίδες νεογέννητου πώλου, Θηλασμός – Πρωτόγαλα, Διατροφή των ίππων κατά κατηγορία, Υγιεινή του δέρματος (ιπποκομία), Περιποίηση οπλών και πετάλωση, Μεταφορά ίππων, Ιπποστάσια, Προγράμματα εμβολιασμών και αποπαρασιτώσεων, Ταξινόμηση και χαρακτηριστικά του όνου, Φυλές όνων, Αναπαραγωγή, διατροφή και διατήρηση του όνου, Μορφολογικά χαρακτηριστικά του ημιόνου, Τύποι ημιόνων, Αναπαραγωγή, διατροφή και διατήρηση του όνου.

Μαθησιακοί Στόχοι

Χαρακτηριστικά του μαθήματος
Το μάθημα της Ιπποτροφίας επιτρέπει στους φοιτητές να αποκτήσουν ειδικές γνώσεις σχετικά με την εκτροφή των ιπποειδών. Από ζωοτεχνική άποψη, ο φοιτητής επικεντρώνεται στην απόκτηση θεωρητικά και πρακτικά γνώσεων στην εκτροφή, στις φυλές, στην αναπαραγωγή, στη διατροφή, στην υγιεινή του δέρματος (ιπποκομία), στην περιποίηση των οπλών και στη μεταφορά των ίππων.

Μαθησιακά αποτελέσματα
Δεξιότητες-Ικανότητες
Οι απόφοιτοι από πρακτική άποψη θα μπορούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους: σε μικρές και μεσαίες εκτροφές ως μέλη της κύριας ομάδας που ασχολείται με τη ζωοτεχνική διαχείριση της εκμετάλλευσης. Θα μπορούν να εφαρμόσουν αξιόπιστα την εμπειρία τους και να επιλύουν προβλήματα που θα προκύπτουν στην εκτροφή. Θα είναι σε θέση να επιλύουν σύνθετα και απρόβλεπτα προβλήματα και, όπου χρειάζεται, θα μπορούν να ζητάνε εξειδικευμένη επαγγελματική βοήθεια. Θα είναι ικανοί να αξιοποιήσουν τις γνώσεις για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου και να λειτουργήσουν τη δική τους επιχείρηση στην εκτροφή των ιπποειδών.

Απόφαση
Οι απόφοιτοι θα είναι ικανοί να αξιολογήσουν και να αναπτύξουν τις προσωπικές τους ικανότητες, καθώς και την απόδοση και τις ικανότητες των μελών της ομάδας τους. Θα είναι ικανοί να καθοδηγήσουν εξειδικευμένες ομάδες στην εκτροφή ίππων και να είναι υπεύθυνοι για τις εργασίες που εκτελούνται. Θα μπορούν να ελέγχουν έργα που περιλαμβάνουν εργασίες όπως ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και να εκφράζουν τη γνώμη τους. Ο απόφοιτος θα μπορεί να λειτουργήσει σε περιβάλλοντα εργασίας που εν μέρει μπορεί να αλλάξουν και να προσαρμόζεται εύκολα. Επίσης, θα έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται έργα και δραστηριότητες που υπόκεινται σε απρόβλεπτες συνθήκες. Εφαρμόζοντας τις γνώσεις που θα αποκτήσουν θα έχουν την ικανότητα να δίνουν δημιουργικές λύσεις σε οποιαδήποτε προβλήματα θα προκύπτουν.

Επικοινωνία
Οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να κοινοποιούν πληροφορίες, ιδέες και να δίνουν λύσεις σε προβλήματα τόσο σε εξειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό. Θα μπορούν να παρουσιάσουν και να δικαιολογήσουν την άποψη τους σχετικά με την εκτροφή των ίππων η οποία, από την άλλη πλευρά, θα αντιπροσωπεύει και την άποψη των μελών της ομάδας με την οποία συνεργάζονται. Θα είναι ικανοί να κάνουν τις παρουσιάσεις τους χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις42
Εκπαιδευτικές επισκέψεις10
Εκπόνηση Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις).
  • Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων και εκπόνηση Εργασίας (20%).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1.  Ζαφράκας, Απ., 2007. Ο Ίππος και η Εκτροφή του. Εκδοτικός Οίκος Κυριακίδη ΑΕ, ISBN 960-343-066-8.
  2.  Αρσένος, Γ., 2011. Ιπποτροφία. Εκδότης Εκδόσεις Α. Τζιόλα& Υιοί ΑΕ 2011, ISBN 978-960-418-361-6.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Equine Veterinary Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/07370806.