ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωργικός Πειραματισμός

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-190007 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωργικός Πειραματισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3921

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα είνα σε θέση:
• Να γνωρίζουν τις διαδικασίες για τη σχεδίαση, εκτέλεση, ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων των κατηγοριών πειραμάτων που αφορούν στις Γεωπονικές επιστήμες.
• Να αξιολογήσουν την επίδραση πειραματικών επεμβάσεων στον αγρό, στο θερμοκήπιο και στο εργαστήριο.
• Να κατανοήσουν τη διαδικασία και να εφαρμόσουν το κατάλληλο πειραματικό σχέδιο, να συνδυάσουν τα δεδομένα που θα συλλέξουν για την εξαγωγή συμπερασμάτων για την επίδραση των διαφόρων πειραματικών συνθηκών (επεμβάσεις, μεταχειρίσεις ή αγωγές).
• Να εφαρμόζουν στη πράξη κατάλληλη στατιστική ανάλυση των δεδομένων για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και λήψη αποφάσεων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. – Λήψη αποφάσεων. – Αυτόνομη εργασία. – Ομαδική εργασία. – Σχεδιασμός και διαχείρηση έργων. – Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. – Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βασικές έννοιες στο γεωργικό πειραματισμό. Πειραματα στον αγρό, στο θερμοκήπιο και στο εργαστήριο. Πειραματικά Σχέδια (πλήρως τυχαιοποιημένο σχέδιο, πλήρως τυχαιοποιημένο σχέδιο σε ομάδες, σχέδιο λατινικού τετραγώνου, παραγοντικά πειράματα σε διάταξη ομάδων με υπό-ομάδες). Ανάλυση παραλλακτικότητας. Συλλογή δεδομένων, στατιστική ανάλυση, συγκρίσεις μέσων όρων. Ερμηνεία αποτελεσμάτων. Αλληλεπιράσεις: ανάλυση, ερμηνεία, συγκρίσεις μέσων όρων. Εισαγωγή στη γραμμική συσχέτιση. Εισαγωγή στην ανάλυση παλινδρόμησης. Μετασχηματισμοί δεδομένων. Μεθοδολογία εγκατάστασης γεωργικών πειραμάτων. Επίδειξη χρήσης στατιστικών πακέτων. Πρακτική άσκηση σχεδιασμού πειραμάτων στον αγρό. Παραδείγματα, εφαρμογές.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:

  • Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
  • Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
  • Ασκήσεις και Εργασίες, Σημειώσεις, Αρχεία διαλέξεων, Κανονισμός Εργαστηρίου, Ανάρτηση Ανακοινώσεων και Βαθμολογιών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις, Ασκήσεις πράξεις, και συγγραφή εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων52
Αυτοτελής μελέτη-ασκήσεις68
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Ι. Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία:
– Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
– Ερωτήσεις που απαιτούν σύνθεση πληροφοριών και κριτική σκέψη
ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση
Αξιολόγηση στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων και γραπτή τελική εξέταση στην ύλη του εργαστηρίου.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Φασούλας, Α.Κ. 2008. Στοιχεία Πειραματικής Στατιστικής, ISBN: 978-960-6859-06-9Θεσσαλονίκη: Άγις – Σάββας Δ. Γαρταγάνης.
  2. Καλτσίκης Π. 1997. Γεωργικός Πειραματισμός – Απλά Πειραματικά Σχέδια, ISBN: 960-351-138-2, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ.
  3. Ταμπάκης Νικόλαος, Χάψα Ξανθίππη. 2013. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ, ISBN: 978-960-8065-97-0, Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ – Ιωάννης Μάρκου & Υιός.
  4. Μιχαηλίδης, Ζ. 2007. Βιομετρία-Γεωργικός Πειραματισμός. ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
  5. Steel, D.A., Torrie, J.H., Dickey, D.A. 1996. Principles and Procedures of Statistics: A Biometrical Approach Subsequent Edition by Robert G McGraw-Hill College (May 1, 1996).
  6. Little, T.M., Hills, F.J. 1978. Agricultural Experimentation: Design and Analysis ISBN: 978-0-471-02352-4, Wiley.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Agricultural, Biological and Environmental Statistics, Springer
  2. Field crop research, ISSN: 0378-4290
  3. Agronomy Journal, Online ISSN: 1435-0645
  4. Crop Science, Online ISSN: 1435-0653