Αγροτικές Εγκαταστάσεις και Εξοπλισμοί

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Εγκαταστάσεις και Εξοπλισμοί Χοιροστασίων, Βουστασίων, Αιγοπροβατοστασίων και Πτηνοτροφείων (αμελκτήρια, παρασκευαστήρια ζωοτροφών, εκκολαπτήρια, συστήματα διανομής τροφής – νερού, συλλογής ζωοκομικών προϊόντων, ρύθμιση των συνθηκών περιβάλλοντος κτιρίων, διαχείριση λυμάτων και λοιπός εξοπλισμός). Εγκαταστάσεις και Εξοπλισμοί θερμοκηπίων. Σχεδιασμός εγκαταστάσεων και εξοπλισμού κτηνοτροφικών και θερμοκηπιακών εγκαταστάσεων με βάση ζωοτεχνικά και γεωτεχνικά δεδομένα. Επιλογή θέσης, διάταξης κτιρίων και υλικών κατασκευής. Χρήση Ηλεκτρονικών υπολογιστών και εφαρμογών για καταγραφή των ζώων με τα παραγωγικά δεδομένα τους, προγραμματισμός εργασιών, εξαγωγή αναφορών παραγωγικότητας, επίλυση καταρτισμού σιτηρεσίου.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποσκοπεί να καταστήσει του σπουδαστές ικανούς να:
Αξιολογούν τις παραμέτρους και τους παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό και την κατασκευή αγροτικών (κτηνοτροφικών και θερμοκηπιακών εγκαταστάσεων).
Υπολογίζουν τον αριθμό και τον τύπο των απαιτούμενων διαφόρων τύπων κλωβών και κελιών σταβλισμού και λοιπού εξοπλισμού. Υπολογίζουν και αξιολογούν το σύστημα αερισμού και θέρμανσης κτηνοτροφικών και θερμοκηπιακών εγκαταστάσεων.
Γνωρίζουν, αναφέρουν και περιγράφουν τις μεθόδους και τα συστήματα διαχείρισης λυμάτων.
Σχεδιάζουν κατόψεις και τομές αγροτικών/ κτηνοτροφικών κτιρίων με τη χρήση αριθμητικής και γραφικής κλίμακας.
Εξοικειωθούν στη χρήση προγραμμάτων για τη διαχείριση παραγωγικών ζώων.
Εξοικειωθούν στη χρήση προγραμμάτων για τον καταρτισμό σιτηρεσίων.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω πλατφόρμας διδασκαλίας ή/και εξέτασης

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel, Moodle, Zoom και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Εργαστηριακές Ασκήσεις12
Μελέτηκαιανάλυσηβιβλίωνκαιάρθρων18
Αυτοτελής Μελέτη50
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. ΝΙΚΗΤΑ – ΜΑΡΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, Χ.,2006. Κτηνοτροφικές κατασκευές :Εκδόσεις Γιαχούδη.
  2. ΧΑΡΩΝΗ Π. 1997. Βιοαέριο & Ενέργεια από Βιομάζα. Εκδόσεις: ΙΩΝ. Αθήνα.
  3. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Ε. 1997. Γραμμικό σχέδιο. Εκδόσεις: ΙΩΝ. Αθήνα.
  4. ΤΣΕΛΕΠΗ Ν. 1996. ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Έκδοση: Σπύρος Σπύρου Ε.Ε. Αθήνα.
  5. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Κ. και Α. Σταμούλης 1991. ΑΡΜΕΧΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ. Αθήνα.
  6. ΒΑΒΙΖΟΥ Γ. 1995. ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ. Εκδόσεις: ΕΛΚΕΠΑ. Αθήνα.
  7. ΚΥΡΙΤΣΗ Σ. 1995. ΒΟΥΣΤΑΣΙΑ. Εκδόσεις: Σταμούλης Α. Αθήνα
  8. Παραδόσεις και σημειώσεις θεωρίας και εργαστηριακών ασκήσεων.