Αριστοποίηση Γεωργικής Παραγωγής
Γενικά
- Κωδικός: 600-191004
- Εξάμηνο: Επιλογής Χειμερινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διδασκαλία (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3936
Περιεχόμενα μαθήματος
Βασικές σχέσεις μεταξύ συντελεστών παραγωγής και παραγόμενων προϊόντων στο πλαίσιο της οικονομικής των γεωργικών εκμεταλλεύσεων. Τύποι συναρτήσεων παραγωγή. Καμπύλες ισοπαραγωγής, καμπύλες ίσου κόστους. Μερικές και συνολικές ελαστικότητες παραγωγής. Ελαστικότητα της υποκατάστασης. Παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα. Μέτρηση αποτελεσματικότητας. Η μεθοδολογία DEA (DataEnvelopmentAnalysis).
Μαθησιακοί Στόχοι
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τις αρχές και της αριστοποίησης της γεωργικής οικονομικής και η εξοικείωσή τους στη χρήση εξειδικευμένων οικονομετρικών και μαθηματικών πακέτων Λογισμικού
Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με την θεωρία του γραμμικού προγραμματισμού στην επιχειρησιακή έρευνα, την κατάρτιση μοντέλων DEA και την επίλυσή τους με τη χρήση Η/Υ και θα εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία προβλημάτων αριστοποίησης στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
- Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
- Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
- Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
- Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 10 |
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων | 18 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
• Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
• Δοκίμια πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις Σωστού –Λάθους
• Ερωτήσεις, Ασκήσεις σύντομης ανάπτυξης
• Προαιρετικά εργασίες και ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογιζόμενα μέχρι 30% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Coelli, Rao, Battese (2006). “An Introduction to efficiency and productivity analysis” . Kluwer Academic Publishers, N.Y
- Thanassoulis, E. (2001). “Introduction to the theory and application of data envelopment analysis”. Springer.