Τιμές Γεωργικών Προϊόντων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

• O τρόπος σκέψης των οικονομολόγων και ο μηχανισμός τιμών.
• Ζήτηση αγροτικών προϊόντων (θεωρία καταναλωτού, ζήτηση αγροτικών προϊόντων, προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης, συναρτήσεις ζήτησης, ελαστικότητες της ζήτησης).
• Προσφορά αγροτικών προϊόντων (θεωρία παραγωγής, προσφορά αγροτικών προϊόντων, συναρτήσεις προσφοράς, προσδιοριστικοί παράγοντες της προσφοράς, ελαστικότητες προσφοράς, επίδραση τεχνολογικής προόδου).
• Ζήτηση συντελεστών παραγωγής.
• Σχηματισμός τιμών αγροτικών προϊόντων, συνολικά και οριακά έσοδα, διακυμάνσεις τιμών αγροτικών προϊόντων,
• Αρχές εμπειρικής ανάλυσης τιμών αγροτικών προϊόντων
• Εποχιακές και κυκλικές διακυμάνσεις των τιμών των αγροτικών προϊόντων
• Πολιτική τιμών των αγροτικών προϊόντων.
• Στρατηγικές Τιμολόγησης.
• Μελέτες Περίπτωσης σε βασικά γεωργικά Προϊόντα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές:
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι φοιτητές τις λειτουργίες του οικονομικού συστήματος και το μηχανισμό καθορισμού των τιμών με έμφαση στους παράγοντες που επηρεάζουν τον σχηματισμό των τιμών των αγροτικών προϊόντων. Σε αυτή τη κατεύθυνση θα πρέπει
• Να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν οικονομικές θεωρίες και νόμους για να περιγράψουν οικονομικά γεγονότα
• Να κατανοούν την χρησιμότητα των θεωριών ζήτησης και προσφοράς
• Να γνωρίσουν τον τρόπο σχηματισμού των συναρτήσεων ζήτησης και προσφοράς
• Να ερμηνεύουν τον μηχανισμό σχηματισμού τιμών και να μπορούν να πραγματοποιούν μια ανάλυση τιμών χρησιμοποιώντας χρονοσειρές

Γενικές Ικανότητες

• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην τάξη Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Ασκήσεις πράξης με τη χρήση του Microsoft Excel.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης.20
Αυτοτελής Μελέτη45
Εξετάσεις3
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%) ή Ενδιάμεση γραπτή αξιολόγηση (20% Βαθμολογίας)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Norwood B., Lusk J., Μάρκετινγκ και Τιμές Αγροτικών Προϊόντων, 1η έκδ./2012, Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
  2. DrummondE., &GoodwinJ. (2017) Γεωργική Οικονομική και Πολιτική, ISBN: 9789963274062 Εκδόσεις BROKENHILLPUBLISHERSLTD
  3. Λιανός Θ., Δαμιανός Δ., Μέργος Γ., Ντεμούσης Μ., Κατρανίδης Σ. «Αγροτική Οικονομική», ISBN: 960-359-006-1, Γ΄ΕΚΔΟΣΗ/2009, Εκδόσεις ΜΠΕΝΟΥ
  4. Anderson Κ., (2010). Τhe Political Economy of Agricultural Price Distortion, Cambridge University Press, USA.
  5. Cramer, G. L.; Jensen, C. W.; Southgate, D. D., Jr. (2001). Agricultural economics and agribusiness. CAB Direct