ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωργική Μικροοικονομική Ανάλυση

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191501 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 5ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωργική Μικροοικονομική Ανάλυση
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3730

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη της οικονομικής συμπεριφοράς των επιμέρους μονάδων της οικονομίας (όπως ένα άτομο, νοικοκυριό, επιχείρηση, γεωργική εκμετάλλευση ή βιομηχανία). Η μικροοικονομική ανάλυση κατά κύριο λόγο ασχολείται με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις οικονομικές επιλογές, την επίδραση των μεταβολών αυτών των παραγόντων σχετικά με τους επιμέρους φορείς λήψης αποφάσεων, τον τρόπο με τον οποίο οι διάφορες επιλογές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και επηρεάζονται από τις αγορές, και τον τρόπο με τον οποίο οι τιμές και η ζήτηση προσδιορίζονται στις επιμέρους αγορές.
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να: α) εξοικειωθούν με τον τρόπο διαμόρφωσης και μεταβολής των τιμών σε μικροοικονομικό περιβάλλον, β) μπορούν να ερμηνεύουν τις συνθήκες των αγορών και να εκτιμούν τις επιχειρηματικές συμπεριφορές, γ) εξοικειωθούν με την ερμηνεία και το ρόλο των ελαστικοτήτων ζήτησης και προσφοράς στην ανάπτυξη αποτελεσματικής επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Τα κύρια θέματα που καλύπτονται από την μικροοικονομία περιλαμβάνουν τη θεωρία της ζήτησης, τις μορφές αγορών και τις οικονομικές διαστάσεις της συμπεριφοράς του καταναλωτή. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η προσφορά, η ζήτηση και η ισορροπία στις αγορές των αγροτικών αγαθών και υπηρεσιών, η ελαστικότητα της ζήτησης και της προσφοράς και οι εφαρμογές τους, η θεωρία της συμπεριφορά του καταναλωτή, η οικονομική της ευημερίας και οι εξωτερικότητες, η θεωρία της παραγωγής και του κόστους παραγωγής, η θεωρία της επιχείρησης, η δομή της αγοράς και στον τέλειο ανταγωνισμό, στο μονοπώλιο, στο ολιγοπώλιο, στον μονοπωλιακό ανταγωνισμό και η διαμόρφωση των τιμών στις διάφορες μορφές αγορών.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Αυτοτελής Μελέτη40
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων18
Μελέτες περιπτώσεων10
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
1.Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
• Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (35%)
• Ερωτήσεις Σωστού-Λάθους (25%)
• Ερωτήσεις-Ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης (40%)
2. Προαιρετικές γραπτές εργασίες και ασκήσεις κατά την διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζονται μέχρι 20% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Begg, D., FisherS., DornbuschR., (2006), Εισαγωγή στην Οικονομική, έκδ. Κριτική, Αθήνα
  2. BesankoDavid A., BraeutigamRonald R.(2009), Μικροοικονομική, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  3. Case, K., Fair, R. &Oster, S.M. (2012), Aρχές Οικονομικής, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη.
  4. Κώττη-Πετράκη, Α., Κώττης Γ., (2002), Μικροοικονομική:Θεωρία και Εφαρμογές. Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  5. Krugman, P. &WellsR. (2018), Οικονομική σε Διδακτικές Ενότητες, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα
  6. Krugman, P. &WellsRobin, (2018), Μικροοικονομική, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
    Τέλοςφόρμας
  7. MCConnellR. C.,BrueL. S.,  FlynnM. S.(2016), ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, Εκδόσεις, Rosili, Αθήνα
  8. Mankiw, G., Taylor, M. (2017),Οικονομική (Μικροοικονομική), Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑΣ, Αθήνα
  9. Mankiw, G., (2010), ΑρχέςτηςΟικονομικής.Τυπωθήτω, Αθήνα.
  10. ParkinMichael, PowellMelanie, MatthewsKent (2013), ΑρχέςΟικονομικής, έκδ. Κριτική, Αθήνα
  11. Perloff, J. M., (2001), Microeconomics. AddisonWesleyLongman, London.
  12. Πολυχρονόπουλος Γ. Τσούνης Ν. (2019), Μικροοικονομική Ανάλυση, Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  13. Παπαδόγγονας Θ. (2012), Βασικές Αρχές Μικροοικονομικής Ανάλυσης και εφαρμογές, Αθήνα.
  14. Varian Hal R., (2015), “Μικροοικονομική”, έκδ. Κριτική, Αθήνα