Γεωργική Εκτιμητική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Έννοια και περιεχόμενο της γεωργικής εκτιμητικής. Περιπτώσεις που επιβάλλουν την εκτίμηση. Γενικές αρχές και βασικές επιδιώξεις της εκτίμησης. Δυσχέρειες εκτίμησης και τρόποι αντιμετώπισης αυτών. Βασικές έννοιες από τα οικονομικά μαθηματικά. Μέθοδοι εκτίμησης της αξίας των περιουσιακών στοιχείων. Εφαρμογές γεωργικής εκτιμητικής:Εκτίμηση της αξίας του εδάφους- Εκτίμηση της αξίας των εγγείων βελτιώσεων-Εκτίμηση της αξίας των γεωργικών κατασκευών- Εκτίμηση της αξίας των πολυετών καλλιεργειών- Εκτίμηση της αξίας των ζώων – Εκτίμηση της αξίας των μηχανημάτων-Εκτίμηση της αξίας των προκαταβολών- Εκτίμηση της αξίας της ηρτημένης εσοδείας-Εκτίμηση της αξίας προμηθειών και προϊόντων-Εκτίμηση αξίας ολόκληρης της γεωργικής εκμετάλλευσης. Τρόποι εκτίμησης των ζημιών της γεωργικής παραγωγής.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα παρέχει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών να εκτιμούν την αξία κάθε κατηγορίας περιουσιακού στοιχείου της γεωργικής εκμετάλλευσης και ολόκληρης της γεωργικής εκμετάλλευσης, καθώς και το ύψος των ζημιών στην γεωργική παραγωγή από διάφορες αιτίες.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να μπορούν να προσδιορίζουν την αξία των περιουσιακών στοιχείων μιας γεωργικής εκμετάλλευσης, να εκτιμούν το κόστος αγοράς και αντικατάστασης των περιουσιακών στοιχείων μιας γεωργικής εκμετάλλευσης, να εκτιμούν τη συμμετοχή των συντελεστών παραγωγής στη διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εκμετάλλευσης. Τέλος θα μπορούν να εκτιμούν το μέγεθος των ζημιών στηνγεωργική παραγωγή από διάφορες αιτίες.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
  • Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Εργαστηριακές Ασκήσεις12
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων18
Αυτοτελής Μελέτη50
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
• Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
• Δοκίμια πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις Σωστού –Λάθους
• Ερωτήσεις, Ασκήσεις σύντομης ανάπτυξης
• Προαιρετικά εργασίες και ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογιζόμενα μέχρι 30% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Κιτσοπανίδης Γεώργιος Ι., (2007), «Γεωργική Λογιστική και Εκτιμητική- Αρχές και Εφαρμογές. Με αριθμητικό παράδειγμα λογιστικής παρακολούθησης και τεχνικοοικονομικής ανάλυσης γεωργικής εκμετάλλευσης», Εκδόσεις ΖΗΤΗ Θεσσαλονίκη.
  2. Μαρτίκα –Βακιρτζή Μ. & Δημητριάδου Ε. (2007), «Λογιστική Παρακολούθηση Τύπων Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων», Εκδόσεις Γράφημα, Θεσσαλονίκη.
  3. Παπαναγιώτου Ε. (2008), «Οικονομική Ζωικής Παραγωγής», Εκδόσεις Γράφημα, Θεσσαλονίκη. Παπαναγιώτου Ε. (2010), «Οικονομική Παραγωγής Γεωργικών Προϊόντων», Εκδόσεις Γράφημα, Θεσσαλονίκη.
  4. Τσουκαλάς Σ., (2010), «Λογιστική Επιχειρήσεων, Τροφίμων και Γεωργίας» Εκδόσεις Στοχαστής, Αθήνα.
  5. Φίλιος Β. (2007), «Ο Οικονομικός Λογισμός των Γεωργικών – Κτηνοτροφικών Εκμεταλλεύσεων και των Αγροτοβιομηχανικών Συνεταιρισμών», Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ.