ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Συμπεριφορά Καταναλωτή – Έρευνα Αγοράς

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191703 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Συμπεριφορά Καταναλωτή – Έρευνα Αγοράς
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις (Θεωρία) 4 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (600-190201) Αγροτική Οικονομία
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3742

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα επικεντρώνεται σε επιλεγμένα θέματα συμπεριφοράς καταναλωτών γεωργικών προϊόντων, σε συνδυασμό με τις μεθόδους έρευνας αγοράς. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να:
• Αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των διαφορετικών υποδειγμάτων και θεωριών σχετικά με την αγοραστική διαδικασία και συμπεριφορά του καταναλωτή
• Χρησιμοποιούν τα εργαλεία του μίγματος Μάρκετινγκ με ουσιαστικό τρόπο, με στόχο να προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στους πελάτες.
• Αναπτύσσουν τις ικανότητες εκείνες που θα τους υποστηρίξουν στην απόκτηση, κατανόηση και ανάλυση της πληροφορίας για τον καταναλωτή-πελάτη-επιχείρηση (σε ρόλο του αγοραστή) και θα τους οδηγήσουν σε ουσιαστικές προσανατολισμένες στον πελάτη στρατηγικές μάρκετινγκ.
• Επιλέγουν τη βέλτιστη, ανά ερευνητικό πρόβλημα, μεθοδολογία έρευνας αγοράς,
• Αναπτύσσουν ένα τεκμηριωμένο βιβλιογραφικά, αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο έρευνας αγοράς,
• Διενεργούν στατιστικές αναλύσεις συγκεντρώνοντας πρωτογενή και δευτερογενή δεδομένα, μέσα από τις οποίες θα μπορούν να λαμβάνουν σωστές διοικητικές αποφάσεις.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η Συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και γενικότερα η αγοραστική διαδικασία αποτελεί κεντρικό πυρήνα του μάρκετινγκ. Το μάθημα εστιάζει στην αγοραστική απόφαση που έχει σαν αποτέλεσμα την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών αποτελώντας το επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων.

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις  παρακάτω θεματικές ενότητες:
• Εισαγωγή στη Συμπεριφορά του καταναλωτή γεωργικών προϊόντων/τροφίμων
• Απλό Υπόδειγμα της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
• Διαδικασία λήψης αποφάσεων καταναλωτή.
• Αντίληψη, μάθηση και προσήλωση καταναλωτή.
• Μέτρηση και αλλαγή στάσεων.
• Έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή γεωργικών προϊόντων. Έρευνα Ανάμειξη Καταναλωτή
• Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ
• Οι Αγοραστές σε Ομάδες / Κουλτούρα – Υποκουλτούρα  / Ομάδες Αναφοράς – Οικογένεια
• Δημογραφικά και Ψυχογραφικά Χαρακτηριστικά του Καταναλωτή
• Διαδικασία Διάδοσης του Προϊόντος (καινοτομίας-νέου προϊόντος)
• Επιδράσεις Περίστασης
• Προδιαθέσεις και Στάσεις του Καταναλωτή
• Έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή γεωργικών προϊόντων.
• Έρευνα αγοράς γεωργικών προϊόντων/τροφίμων.
• Μέθοδοι έρευνας αγοράς και συλλογής πληροφοριών.
• Σχεδιασμός ερωτηματολογίου.
• Δειγματοληψία και επεξεργασία δεδομένων έρευνας αγοράς.
• Σύνταξη εκθέσεων ερευνών αγοράς γεωργικών προϊόντων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων. Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector για την επίδειξη διαφανειών.

Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης Περιεχομένου (moodle)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Εργαστηριακές Ασκήσεις – Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων12
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης.38
Αυτοτελής Μελέτη90
Σύνολο180
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

I. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Σιώμκος, Γ., (2016),Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδοτικός Οίκος Λιβάνη, Αθήνα.
  2. Μπάλτας, Γ., Παπασταθοπούλου, Π., (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
  3. Darpy D. (2014) Συμπεριφορά του Καταναλωτή –έννοιες και εργαλεία, Αθήνα: Προπομπός.
  4. Τομάρας Π. (2014), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ και την Έρευνα Αγοράς, Αθήνα.
  5. Καμενίδης, Χ. (2010), Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
  6. Καρυπίδης, Φ. (2008), ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Εφαρμογές στη Γεωργία και στα Τρόφιμα, Θεσσαλονίκη: Ζήτη.
  7. Μάττας, Κ., Ρεζίτης, Α., Τσακιρίδου, Ε., Βλάχος, Η., και Καφούσιος, Δ. (επιμ.), (2013), Μάρκετινγκ και Τιμές Αγροτικών Προϊόντων, Nicosia: BrokenHillPublishers.
  8. Σιώμκος Γ., Βασιλικοπούλου Α. (2005), Εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης στην έρευνα αγοράς, Αθήνα: Σταμούλης.
  9. Σταθακόπουλος Β. (2005), Μέθοδοι έρευνας αγοράς, Αθήνα: Σταμούλης.
  10. Φράγκος Κ. Χ. (2004), Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Ανάλυση Δεδομένων, Αθήνα: Interbooks.
  11. Kohls, R. L., &Uhl, J. N. (2002), Marketing of Agricultural Products. London: PrenticeHall.
  12. Lindgreen, A., Hingley, M., Harness, D., Custance, P. (2010), Market Orientation: Transforming Food and Agribusiness around the Customer, Surrey: Gower.
  13. Mothersbaugh D., Hawkins D., (2015), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGrow Hiil.
  14. Martin Evans, Gordon Foxall and Ahmad Jamal, (2009), Consumer Behaviour, John Wiley and Sons Ltd.
  15. Michael R. Solomon, Gary J. BamossyandSorenAskegaard, (2007), Consumer Behaviour, Pearson Education Limited.
  16. Suja R. Nair (2010), Consumer Behaviour& Marketing Research Himalaya Publishing House.