Διαχείριση Ζωικών Αποβλήτων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Ορισμοί περιβάλλον, οικοσύστημα, ρύπανση, μόλυνση, γεωργικά απόβλητα, αστικά απόβλητα και βιομηχανικά απόβλητα, Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, Διατήρηση της καθαριότητας των υδάτων, Προστασία των εδαφών, Διατήρηση της καθαριότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, Μηχανισμοί και αίτια δημιουργίας ρύπων της ατμόσφαιρας στον άνθρωπο και σε γεωργικά και φυσικά οικοσυστήματα, Τα γεωργικά κτηνοτροφικά απόβλητα και η ρύπανση του περιβάλλοντος, Χαρακτηριστικά γεωργικοκτηνοτροφικών αποβλήτων, Μέθοδοι επεξεργασίας λυμάτων, Αξιοποίηση των αποβλήτων σαν λίπασμα και εδαφοβελτιωτικό (κομπόστ), Αξιοποίηση των αποβλήτων για παραγωγή ενέργειας, Προδιαγραφές των συστημάτων βιολογικής και μηχανικής επεξεργασίας – διάθεσης αποβλήτων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο σπουδαστής θα πρέπει: Να διακρίνει τα κυριότερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Να γνωρίζει τα διάφορα οικοσυστήματα και τους παράγοντες που τα επηρεάζουν. Να είναι σε θέση να διακρίνει, να προσδιορίζει τα αίτια και να επιλύει προβλήματα ρύπανσης του φυσικού περιβάλλοντος από τη Ζωική Παραγωγή. Να είναι σε θέση να συμβάλλει στην αξιοποίηση των γεωργοκτηνοτροφικών αποβλήτων στην γεωργική παραγωγική διαδικασία και στην παραγωγή ενέργειας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις65
Εκπαιδευτικές επισκέψεις8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εκπόνηση Εργασίας12
Αυτοτελής Μελέτη55
Σύνολο150

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
  • Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

1. Μακρίδης, Χ., Στέφανος Λεοντόπουλος 2013. Μηχανισμοί Ρύπανσης και Μέτρα Προστασίας Περιβάλλοντος, ISBN: 978-960-8002-71-5,Εκδότης: ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ.
2. Καντάς, Δ., 2005. Σημειώσεις Οικολογίας και προστασία περιβάλλοντος. Λάρισα.
3. Κιλκίδης, Σ., 1997. Οικολογία και προστασία περιβάλλοντος, Θεσσαλονίκη.
4. Καϊλίδης, Δ.Σ., 1991. Ρύπανση Φυσικού Περιβάλλοντος.
5. Χριστοδουλίδη, Κ., Κουϊμτζής, Θ., Μάτη, Κ., 1987. Αρχές Τεχνολογίας Απορρύπανσης. Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
6. Κουϊμτζής, Θ., Φυτιανός, Κ., Σαμαρά-Κωνσταντίνου, Κ., 1998. Χημεία περιβάλλοντος. UniversityStudioPress, Θεσσαλονίκη.
7. Κωτσοβίνος, Ν., 1982. Ρύπανση και προστασία Περιβάλλοντος. Ξάνθη.
8. Παυλοστάθης, Σ., Κυρίτσης, Σ., 1980.Ζωικά απορρίμματα. Αθήνα.