Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στον Αγροδιατροφικό Τομέα

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Από το Διαδίκτυο στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Κλασικά Επιχειρηματικά Μοντέλα. Επιχειρηματικά Πρότυπα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Προσαρμογή των Κλασικών Επιχειρηματικών Μοντέλων στα Πρότυπα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Διατύπωση της Στρατηγικής στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Εφαρμογή της Στρατηγικής του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στον Αγροδιατροφικό Τομέα. Εκτέλεση της Μετάβασης στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Το Νομικό Πλαίσιο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Τεχνολογίες και Ασφάλεια του Διαδικτύου.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου, και στην κατανόηση των ευκαιριών που παρέχει η πληροφορική για αλληλεπιδράσεις μεταξύ οργανισμών και πελατών ή άλλων ομάδων ενδιαφέροντος. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται ο φοιτητής να κατανοήσει τις ψηφιακές λύσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών και την εφαρμογή και εμπορευματοποίησή τους, σε διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα στον αγροδιατροφικό τομέα, είτε σαν μόνιμη λύση είτε σαν βραχυπρόθεσμες λύσεις στο πλαίσιο μιας εκστρατείας.

Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναγνωρίζουν και να κατανοούν:

  • τα βασικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν
  • το ρόλο τους στο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον
  • τα μοντέλα ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας
  • τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση του ηλεκτρονικού επιχειρείν
  • το ηλεκτρονικό / ψηφιακό περιβάλλον
  • τα σύγχρονα μέσα εμπορίου και να τα αντιμετωπίζουν με κριτική διάθεση και ικανότητα
  • προχωρημένες ιδέες επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό τομέα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι Διδασκαλίας

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Αυτοτελής Μελέτη52
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων28
Σύνολο120

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:

1. Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
• Ερωτήσεις/ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης

2. Εκπόνηση και Παρουσίαση εργασιών έως (30%) του τελικού βαθμού

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

1. ΠΟΛΛΑΛΗΣ Α.ΓΙΑΝΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (2007), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, , Εκδόσεις Rosili.
2. Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος (2014), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, , Εκδόσεις Rosili.
3. DAVE CHAFFEY (2016), ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΡΙΘΜΟΣ

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Retailing and Consumer Services
  2. Journal of Services Marketing
  3. European Journal of Marketing
  4. Journal of Business Research
  5. Journal of Marketing Management
  6. Academy of Management Journal
  7. Academy of Management Review