ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σχεδίαση Κήπων Σε Ψηφιακά Περιβάλλοντα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193013 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχεδίαση Κήπων Σε Ψηφιακά Περιβάλλοντα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3875

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούνη εισαγωγή στις ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στον σχεδιασμό του τοπίου και η απόδοση δισδιάστατης απεικόνισής του.
Το μάθημαστοχεύει, μέσα από σπονδυλωτές διαλέξεις και εργαστηριακή πράξη, στην απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων σχετικών με τους τρόπους παραγωγής δισδιάστατων μοντέλων του χώρου με διαφορετικά εργαλεία και μεθόδους, με αποτέλεσμα τη διατύπωση προτάσεων έργων σχεδιασμού του τοπίου διαφορετικής κλίμακας και τυπολογίας.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.Λήψηαποφάσεων.Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία.Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Μέσα και εργαλεία σχεδίασης του τοπίου με Η/Υ.
  • Εισαγωγή στο AutoCAD.
  • Εγκατάσταση και εκτέλεση του AutoCAD.
  • Περιβάλλον του AutoCAD.
  • Βασικές αρχές σχεδίασης με το AutoCAD.
  • Βασικές εντολές διαχείρισης οθόνης, σχεδίασης και επεξεργασίας.
  • Γραφή κειμένου, διαστασιολόγηση, διαγράμμιση.
  • Εισαγωγή μπλοκ, εικόνας και εξωτερικής αναφοράς.
  • Σύλληψη και σχεδιαστική απόδοσηυπαίθριου χώρου μικρής κλίμακας.
  • Εκτύπωση εργασίας.
  • Παρουσίαση εργασίας.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην τάξη.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
• MsPowerPoint, Moodle, Zoom
• Ηλεκτρονική επικοινωνία με φοιτητές,Ανακοινώσεις,Σημειώσεις, ΕργαστηριακέςΑσκήσεις
• Εργαστηριακή πράξη με χρήση ψηφιακών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην Αρχιτεκτονική Τοπίου σε διεθνές επίπεδο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Εργαστηριακές ΑσκήσειςΣχεδιασμός28
Σχεδιασμός έργου20
Παρουσίαση Εργασίας20
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση φοιτητών ολοκληρώνεται με: Εργαστηριακή εξέταση – 100%(σχεδιασμός τοπίου με ψηφιακά μέσα αναπαράστασης).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Κορδώνιας, Β. (2008), Οδηγός εκμάθησης AutoCAD 2008 & 2007, Αθήνα: Κλειδάριθμος[ISBN: 978-960-461-136-2, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 13818].
  2. Bethune, J.D.(2016), Τεχνική σχεδίαση με το AutoCAD 2015, Αθήνα: Γκιούρδας[ISBN: 978-960-512-689-6, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59357277].
  3. Κάππος Γ. Θ. (2016), Δουλέψτε με το AutoCAD 2017, Αθήνα: Κλειδάριθμος[ISBN: 978-960-461-730-2, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68385708].

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. CAD (Computer-Aided Design) Journal.
  2. Computer-AidedDesign and Applications-CAD Solutions LLC.