ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Καλλιέργεια Λαχανικών σε Θερμοκήπια

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193020 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Καλλιέργεια Λαχανικών σε Θερμοκήπια
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3903

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Με τη θεωρία, αλλά και το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, οι φοιτητές θα αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τις καλλιέργειες υπό κάλυψη των κυριότερων λαχανικών ειδών, με λεπτομέρειες στην καλλιεργητική τεχνική λαχανικών τα οποία καλλιεργούνται σε Θερμοκηπιακές κατασκευές και έχουν μεγαλύτερη ή μικρότερη οικονομική σημασία για την Ελλάδα.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • ΤΟΜΑΤΑ . Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες
  • 2. ΠΙΠΕΡΙΑ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες
  • 3. ΜΕΛΙΤΖΑΝΑ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες
  • 4. ΠΑΤΑΤΑ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες.
  • 5. ΑΓΓΟΥΡΙ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες.
  • 6. ΠΕΠΟΝΙ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες.
  • 7. ΚΑΡΠΟΥΖΙ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες.
  • 8. ΚΟΛΟΚΥΘΙ Εισαγωγή. Μορφολογία και φυσιολογία ανάπτυξης φυτού. Κλίμα και έδαφος. Πολλαπλασιασμός φυτών. Ποικιλίες. Θερμοκηπιακή καλλιέργεια τομάτας. Επικονίαση. Συγκομιδή. Συντήρηση. Σποροπαραγωγή. Φυσιολογικές ανωμαλίες. Εχθροί και ασθένειες.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην τάξη.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
– Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
– Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
ασκήσεις και εργασίες, σημειώσεις, αρχεία εργαστηριακών ασκήσεων, ανάρτηση ανακοινώσεων.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις52
Αυτοτελής Μελέτη68
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Εργαστηριακή εξέταση (προφορική ή γραπτή) στην ύλη του υλοποιηθέντος εργαστηρίου.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Σπάρτσης, Ν., 1977. Λαχανοκομία. ΥΠΕΠΘ, Αθήνα.
  2. Αρβανιτίδης, Α., 1998. Σημειώσεις Λαχανοκομίας Ι και ΙΙ, για τους φοιτητές της ΣΤΕΓ, ΤΕΙ Θεσσαλονίκη.
  3. Κοσμάς π. Παρασκευόπουλος, 1Η έΚΔ./2009. Σύγχρονη Λαχανοκομία. Ψύχαλος Φίλιππος &σια εκδοτική ο.ε
  4. Ελένη Καλορίζου , Αλέξανδρος Παπαχατζής 2011. ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΛΑΧΑΝΟΚΟΜΙΑ Διαθέτης (Εκδότης) Νικόλαος Ι. Ριζάκης
  5. Μπλέτσος Φώτιος, 1η έκδ./2012. Πρακτική Λαχανοκομία και Παραδοσιακές Ποικιλίες.
  6. Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): Ζήτη Πελαγία &Σια Ο.Ε.
  7. Κανάκης Ανδρέας Γ., 1η έκδ./200.Καλλιέργεια λαχανικών στο θερμοκήπιο. Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ.
  8. Σημειώσεις του διδάσκοντα.