ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κηποκομία-κηποτεχνία Καλλωπιστικών Φυτών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193022 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κηποκομία-κηποτεχνία Καλλωπιστικών Φυτών
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3901

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
  • Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν η θεωρία του σχεδιασμού αστικών υπαίθριων χώρων, ο εννοιολογικός προσδιορισμός και η εξέλιξη της Κηποτεχνίας, η χρήση καλλωπιστικών φυτών στην Κηποτεχνία και ο προγραμματισμός έργων μικροτοπίου.
  • Το μάθημα στοχεύει στην απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων σχετικών με τις προσεγγίσεις και τάσεις του αστικού σχεδιασμού, με την ανάγνωση του τοπίου και την ανάλυση πολυμεταβλητών σχέσεων που το διέπουν, καθώς και των απαραίτητων δεξιοτήτων για τη μεταμόρφωσή του.
  • Οι φοιτητές,μέσα από αυτοτελείς διαλέξεις και εργαστηριακή πράξη, διδάσκονται αρχές σχεδίασης, σύλληψης και επικοινωνίας ιδεών, σχεδιαστικές μεθόδους και τεχνικές, αλλά και εργαλεία δημιουργικής διαδικασίας (ανα)σχεδιασμού του τοπίου.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.Λήψηαποφάσεων.Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία.Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Επιστημολογικός προσδιορισμός και ιστορική εξέλιξη της Κηποτεχνίας.
  • Σημαντικότεροι σχεδιαστές κήπων στον κόσμο και παρουσίαση του έργου τους.
  • Τύποι και στιλ κήπων.
  • Οικολογική εκλογή και χρήση φυτικού υλικού στην Κηποτεχνία.
  • Ημερολόγιο εργασιών κήπου για όλο τον χρόνο.
  • Κλίμακες, διαχείριση και χειρισμός αστικού πρασίνου.
  • Προβλήματα υπαίθριων αστικών χώρων και παράμετροι σχεδιασμού τους.
  • Ανάλυση και αξιολόγηση του τοπίου.
  • Στοιχεία, αρχές, διαδικασίες και στάδια (ανα)σχεδιασμού του τοπίου.
  • Σχεδιασμός σεναρίου πάνω στο εξεταζόμενο θέμα (πάρκα, κήποι, πλατείες, δεντροστοιχίες, παιδικές χαρές, αυλές σχολείων,
  • τοπία ειδικής κλίμακας, θεματικές εγκαταστάσεις, θεματικά πάρκα αναψυχής κ.ά.)
  • Σύνταξη και παρουσίαση ολοκληρωμένης μελέτης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
• MsPowerPoint, Moodle, Zoom
• Ηλεκτρονική επικοινωνία με φοιτητές,Ανακοινώσεις,Σημειώσεις, ΕργαστηριακέςΑσκήσεις
• Εργαστηριακή πράξη με χρήση ψηφιακών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην Αρχιτεκτονική Τοπίου σε διεθνές επίπεδο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Εργαστηριακές Ασκήσεις18
Σχεδιασμός έργου30
Παρουσίαση Εργασίας20
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση φοιτητών ολοκληρώνεται με:

• Γραπτή εξέταση – 50% (ερωτήσεις σύντομης απάντησης και πολλαπλών επιλογών)
• Εργαστηριακή εξέταση – 50%(προγραμματισμός έργωνμικροτοπίου και δημόσια παρουσίαση).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Τσαλικίδης, Γ. Α. (2005), Καλλωπιστικά φυτά για ελληνικούς κήπους, Θεσσαλονίκη: επίκεντρο [ISBN: 978-960-6645-35-8, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 15057].
  2. Brookes, J. (2005), Αρχιτεκτονική Κήπων, Αθήνα: Ψύχαλος[ISBN: 960-8455-04-9, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12633].
  3. Graham, R. (2005), Αρχιτεκτονική Μικρών Κήπων, Αθήνα: Ψύχαλος[ISBN: 960-7920-02-3, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22768206].

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. The Journal of Garden History.
  2. Garden Design Journal-Society of Garden Designers.
  3. Journal of Floriculture and Landscaping.
  4. ActaHorticulturae-International Society for Horticultural Science.