ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κτηνοτροφικά Φυτά

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193023 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιλογής Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κτηνοτροφικά Φυτά
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις, μελέτες περίπτωσης 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3900

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να είναι σε θέση:
• Να γνωρίζουν τα μορφολογικά χαρακτηριστικά, τις οικολογικές απαιτήσεις, τις καλλιεργητικές τεχνικές και τη συντήρηση των προϊόντων των σπουδαιότερων καλλιεργούμενων κτηνοτροφικών (χορτοδοτικών) φυτών.
• Να κατανοούν τα χαρακτηριστικά και να επιλέγουν και να εφαρμόζουν τη κατάλληλη τεχνική διαχείριση και συντήρηση των βοσκοτόπων, λιβαδιών, τεχνητών λειμώνων.
• Να αναγνωρίζουν τους σπόρους και τα φυτά των κυριότερων κτηνοτροφικών φυτών

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. – Λήψη αποφάσεων. – Αυτόνομη εργασία. – Ομαδική εργασία. – Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. – Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών – Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. – Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. – Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Χρήσεις, μορφολογικά χαρακτηριστικά, οικολογικές απαιτήσεις, καλλιεργητικές τεχνικές, συγκομιδή, ενσίρωση χλωρού χόρτου για τη παραγωγή ζωοτροφής, συντήρηση των προϊόντων των σπουδαιότερων κτηνοτροφικών φυτών για την Ελληνική Γεωργία.
Περιγραφή των χαρακτηριστικών και της τεχνικής διαχείρισης και συντήρησης των βοσκοτόπων, λιβαδιών και τεχνικών λειμώνων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των Τ.Π.Ε.:

  • Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
  • Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
  • Ασκήσεις και Εργασίες, Σημειώσεις, Αρχεία διαλέξεων, Κανονισμός Εργαστηρίου, Ανάρτηση Ανακοινώσεων και Βαθμολογιών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις και συγγραφή εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων52
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Αυτοτελής μελέτη58
Σύνολο120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:

Ι. Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία:
– Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση (αξιολόγηση των εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων και γραπτή τελική εξέταση στην ύλη του εργαστηρίου). Παρουσίαση

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Παπακώστα-Τασοπούλου Δ. 2012. Ειδική Γεωργία – ΣΙΤΗΡΑ & ΨΥΧΑΝΘΗ, ISBN: 978-960-357-105-6, Εκδ. Χριστίνα και Βασιλική Κορδαλή Ο.Ε.
  2. Μακρίδης Χ., Λεντόπουλος Σ., Δαλακούρας Α. 2011. ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ ΦΥΤΑ, ISBN: 978-960-8002-65-4, εκδ. Στυλιανός Βασιλειάδης
  3. Νάστης Α. Σ., Τσιουβάρας Κ. Ν. 2009 Διαχείριση και Βελτίωση λιβαδιών ISBN: 978-960-12-1804-5, UniversitystudioPress Α.Ε
  4. ΜπαξεβάνοςΔ., ΤσιάλταςΙ. 2013. Η τεχνική της ενσίρωσης και καλλιέργεια φυτών ενσίρωσης, Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Agronomy Journal, Online ISSN: 1435-0645
  2. Grass and Forage Science, Online ISSN: 1365-2494
  3. Crop Science, Online ISSN: 1435-0653
  4. Agronomy, ISSN: 2073-4395
  5. Agriculture, ISSN: 2077-0472
  6. Journal of Dairy science, ISSN: 0022-0302
  7. Coblentz W.K., Akins M.S., 2018. Silage review: Recent advances and future technologies for baled silages, Journal of Dairy Science, 101: 4075-4092, https://doi.org/10.3168/jds.2017-13708
  8. Yang T., Kadambot H.M. Siddique, Kui Liu, 2020 Cropping systems in agriculture and their impact on soil health-A review, Global Ecology and Conservation, 23, 2020, e01118, https://doi.org/10.1016/j.gecco.2020.e01118
  9. Ergon, Å.,Seddaiu, G., Korhonen,P.,Virkajärvi,P., Bellocchi, G., Jørgensen,M.,Østrem, L.,Reheul,D.,Volaire,F. 2018. How can forage production in Nordic and Mediterranean Europe adapt to the challenges and opportunities arising from climate change?, European Journal of Agronomy, 92: 97-106, https://doi.org/10.1016/j.eja.2017.09.016
  10. Kao, P.T., Darch,T., McGrath,S.P., Kendall, N.R., Buss, H.L., Warren, H., M.R.F. Lee. 2020. Factors influencing elemental micronutrient supply from pasture systems for grazing ruminants. Advances in Agronomy, In press https://doi.org/10.1016/bs.agron.2020.06.004