Μηχανήματα Ξήρανσης και Αποθήκευση Αγροτικών Προϊόντων
Γενικά
- Κωδικός: 600-193027
- Εξάμηνο: Επιλογής Εαρινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις (4)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3893
- Διδάσκοντες: Δημητριάδης Χρήστος
Περιεχόμενα μαθήματος
Ρύθμιση των συνθηκών περιβάλλοντος των αποθηκευτικών χώρων. Ψυχρομετρία. Μέθοδοι και μηχανήματα ξήρανσης των γεωργικών προϊόντων. Σχεδιασμός και διαχείριση διεργασίας ξήρανσης. Ξήρανση σπόρων, χόρτου και καρπών δένδρων. Πηγέςενέργειαςστηνξήρανση.
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα θα συμβάλλει στηνεπικαιροποίηση και διεύρυνση των γνώσεων των φοιτητών στην Ξήρανση και αποθήκευση των Αγροτικών προϊόντων και των μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητέςαναμένεται να γνωρίζουν βασικές έννοιες ανταλλαγών ενέργειας και μάζας στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης αγροτικών προϊόντων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση του μηχανολογικό εξοπλισμού που χρησιμοποιείται. Επίσης θα είναι σε θέση να κατανοούν την μεθοδολογία υπολογισμού των αναγκών σε αερισμό, θέρμανση και ψύξη των θαλάμων αποθήκευσης και ξήρανσης αγροτικών προϊόντων και στον υπολογισμό της απαραίτητης δυναμικότητας των συστημάτων αυτών.
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel.
Ανάρτηση εκπαιδευτικού και πληροφοριακού υλικού πραγματοποιείται στην διαδικτυακή πλατφόρμα moodle.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω του moodle και με e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής μελέτη | 68 |
Σύνολο | 120 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην Αγγλική.
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, πολλαπλής επιλογής, σύνθεσης γνώσεων των Διαλέξεων.
Τα κριτήρια και οι βαθμοί αναρτώνται στον ιστότοπο του μαθήματος
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Ακριτίδης Κ. 1993. Ξήρανση – Αποθήκευση Γεωργικών Προϊόντων. Εκδώσεις Γιαχουδη‐
Γιαπουλη, Θεσσαλονίκη. - LoewerOttoJ. BridgesThomasC. BucklinRayA, 1994. On‐farm drying and storage systems /
Otto J. Loewer, Thomas C. Bridges, Ray A. Bucklin. ASAE, 560 p - Dry grain aeration systems design handbook / MidWest Plan Service. Dry Grain Aeration Systems
Design Committee. ‐1st ed. Ames, Iowa, USA: Midwest Plan Service, 1997, 88 p
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Biosystems Engineering
- Transactions of the ASABE
- Energy and Buildings
- Applied Energy in Agriculture