ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανθοκομία – Αρχιτεκτονική Τοπίου

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Γεωπονίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193903 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 9ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ανθοκομία – Αρχιτεκτονική Τοπίου
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 5 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3864

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν η εισαγωγή στη ΓενικήΑνθοκομία, στην τέχνη και επιστήμη της Αρχιτεκτονικής Τοπίου, καιη ανάλυση, σύνθεσηκαι δημόσια παρουσίαση τοπίων διαφορετικής κλίμακας και τυπολογίας.
Το μάθημα στοχεύει στην απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων για τα κυριότερα ανθοκομικά είδη και για τη χρήση των καλλωπιστικών φυτών στην αρχιτεκτονική τοπίου. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τα φυτικά είδη που μπορούν να συμβάλλουν στη μεταμόρφωση του ελληνικού τοπίου, συνοδευόμενα από τα βασικά χαρακτηριστικά τους, τη σωστή καλλιέργεια και συντήρησή τους.
Στοχεύει, επίσης, στην απόκτηση γνώσεων σχετικών με τις αρχές, τους κανόνες, την ιστορία της αρχιτεκτονικής τοπίου, και στη γνωριμία και εφαρμογή από αυτούς διαδικασιών (ανα)σχεδιασμού έργων τοπίου.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.Λήψηαποφάσεων.Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία.Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Στοιχεία γενικής ανθοκομίας.
  • Ταξινόμηση ανθοκομικών φυτών.
  • Δυνατότητες, περιορισμοί και ιστορία της ελληνικής ανθοκομίας.
  • Επιστημολογική προσέγγιση και εννοιολογική ανάλυση της Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
  • Ιστορική εξέλιξη της Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
  • Τρίπτυχο χώρος-τόπος-τοπίο.
  • Εννοιολογική θεώρηση, χωροχρονικές κλίμακες και βασικές τυπολογίες του τοπίου.
  • Όργανα σχεδίασης και κλίμακα στον σχεδιασμό.
  • Δυναμικά και στατικά στοιχεία του τοπίου.
  • Θεωρητική, μεθοδολογική και τεχνική προσέγγιση ανάλυσης κι αξιολόγησης του τοπίου.
  • Βασικές θεωρητικές αρχές στον σχεδιασμό και στους παράγοντες της τοπιακής σύνθεσης.
  • Φάσεις και διαδικασία (ανα)σχεδιασμού έργων τοπίου.
  • Επεξεργασία σύνθετου θέματος, συγκροτημένη και σταδιακή επίλυσή του.
  • Σύνταξη και παρουσίαση ολοκληρωμένης μελέτης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
• MsPowerPoint, Moodle, Zoom
• Ηλεκτρονική επικοινωνία με φοιτητές,Ανακοινώσεις,Σημειώσεις, ΕργαστηριακέςΑσκήσεις
• Εργαστηριακή πράξη με χρήση ψηφιακών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην Αρχιτεκτονική Τοπίου σε διεθνές επίπεδο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Εργαστηριακές Ασκήσεις28
Σχεδιασμός έργου40
Παρουσίαση Εργασίας30
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση φοιτητών ολοκληρώνεται με:
• Γραπτή εξέταση – 50% (ερωτήσεις σύντομης απάντησης και πολλαπλών επιλογών)
• Εργαστηριακή εξέταση – 50%(προγραμματισμός έργων τοπίου και δημόσια παρουσίαση).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Σάββας, Δ. (2020), ΓενικήΑνθοκομία, Αθήνα: πεδίο [ISBN: 978-960-635-239-3, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94692454].
  2. Τσαλικίδης, Γ.Α.(2008), Αρχιτεκτονική Τοπίου, Εισαγωγή στη θεωρία και την εφαρμογή, Θεσσαλονίκη: επίκεντρο [ISBN: 978-960-458-016-3, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 14907].
  3. Ανανιάδου-Τζημοπούλου, Μ. (2018), Αρχιτεκτονική Τοπίου, Σχεδιασμός Αστικών Χώρων, Κριτική και θεωρία, Σύγχρονες τάσεις σχεδιασμού τοπίου, Β΄ Τόμος, Θεσσαλονίκη: Ζήτη Πελαγία &Σια Ι.Κ.Ε.[ISBN: 978-960-456-501-6, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77106991].
  4. Ανανιάδου-Τζημοπούλου, Μ. (2006), Αρχιτεκτονική Τοπίου, Εκπαίδευση, Έρευνα, Εφαρμοσμένο Έργο, 5ος Τόμος, Θεσσαλονίκη: Ζήτη Πελαγία &Σια Ι.Κ.Ε.[ISBN: 960-431-990-6, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11010].

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Floriculture and Landscaping.
  2. International Journal of Horticulture and Floriculture.
  3. Landscape and Urban Planning-International Journal of Landscape Science, Planning and Design.
  4. Landscape Research-Journal of the Landscape Research Group.
  5. International Journal of Landscape Architecture (JoLA)-Journal of the European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS).