Principles of Economics
General
- Code: 600-190104
- Semester: 1st
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διδασκαλία (4)
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3691
- Instructors: Notta Ourania
- Class Schedule:
Course Contents
Το μάθημα καλύπτει το αντικείμενο και την μέθοδο των οικονομικών, το οικονομικό πρόβλημα (Οικονομικές Ανάγκες – Οικονομικά Αγαθά, Οικονομικοί πόροι και το πρόβλημα της επιλογής), την αποτελεσματικότητα και δικαιοσύνη, την αλληλεξάρτηση και τα οφέλη του εμπορίου, την προσφορά, την ζήτηση και την ισορροπία στις αγορές των αγαθών και υπηρεσιών, την ελαστικότητα της ζήτησης και της προσφοράς και τις εφαρμογές τους, την προσφορά, ζήτηση και οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, τη θεωρία της συμπεριφορά του καταναλωτή, την οικονομική της ευημερίας και τις εξωτερικότητες, τη θεωρία της παραγωγής και του κόστους παραγωγής, τη θεωρία της επιχείρησης, τη δομή της αγοράς και τον τέλειο ανταγωνισμό, τη διαμόρφωση των τιμών στις διάφορες μορφές αγορών, τα μακροοικονομικά μεγέθη, το ΑΕΠ, ανεργία και πληθωρισμός, αποταμίευση, επενδυτική δαπάνη και χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία .Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Teaching Methods
• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά
Use of ICT means
• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων | 18 |
Μελέτες περιπτώσεων | 10 |
Total | 120 |
Students Evaluation
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
- Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
- Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (35%)
- Ερωτήσεις Σωστού-Λάθους (25%)
- Ερωτήσεις-Ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης (40%)
- Προαιρετικές γραπτές εργασίες και ασκήσεις κατά την διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζονται μέχρι 20% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.
Recommended Bibliography
- Begg, D., FisherS., DornbuschR., (2006), Εισαγωγή στην Οικονομική, έκδ. Κριτική, Αθήνα
- Case, K., Fair, R. &Oster, S.M. (2012), AρχέςΟικονομικής, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη.
- Ison, S., (2002), Εισαγωγή στην Οικονομική, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.
- Κώττη-Πετράκη, Α., Κώττης Γ., (2001), Μικροοικονομική:Θεωρία και Εφαρμογές. Εκδόσεις Σμπίλιας, Αθήνα.
- Krugman, P. &WellsR. (2018), Οικονομική σε Διδακτικές Ενότητες, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα
- Krugman, P. &WellsRobin, (2011), Μικροοικονομική, Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, Θεσσαλονίκη.
Τέλοςφόρμας - MCConnellR. C.,BrueL. S., FlynnM. S.(2016), ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, Εκδόσεις, Rosili, Αθήνα
- Mankiw, G., Taylor, M. (2017),Οικονομική, Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑΣ, Αθήνα
- Mankiw, G., (2010), ΑρχέςτηςΟικονομικής.Τυπωθήτω, Αθήνα.
- ParkinMichael, PowellMelanie, MatthewsKent (2013), ΑρχέςΟικονομικής, έκδ. Κριτική, Αθήνα
- Perloff, J. M., (2001), Microeconomics. AddisonWesleyLongman, London.
- Παπαδόγγονας Θ. (2012), Βασικές Αρχές Μικροοικονομικής Ανάλυσης και εφαρμογές, Αθήνα.
- Πουρναράκης, Ε., (1995), Εισαγωγή στην Οικονομική. Μικροοικονομική, Ίδιος, Αθήνα.
- Varian Hal R., (2006), “Μικροοικονομική”, έκδ. Κριτική, Αθήνα.