Agricultural Statistics
General
- Code: 600-190203
- Semester: 2nd
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διδασκαλία (4)
- ECTS Units: 5
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3697
- Instructors: Kyritsi Stavroula
Course Contents
Introductory concepts, carrying out a statistical survey, presentation of statistical data. Descriptive statistical measures (measures of location, dispersion, skewness, kurtosis). Elements of probability theory. The concept of random variable. Basic theoretical distributions (discrete – continuous). Sampling distributions. Point and interval estimation. Hypothesis testing. Linear regression (basic assumptions of linear model, model estimation using the OLS method). Special applications on the above issues with emphasis on applications from the agricultural sector.
Educational Goals
Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να χρησιμοποιούν τις βασικές τεχνικές της στατιστικής ανάλυσης σε εφαρμογές που έχουν σχέση με το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Γεωπονίας, να διακρίνουν τα όρια εφαρμογής της κάθε τεχνικής και να ερμηνεύουν τα σχετικά αποτελέσματα. Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί: να παρουσιάζουν περιληπτικά ένα σύνολο δεδομένων ώστε να γίνουν κατανοητά και εύχρηστα, να υπολογίζουν ορισμένα βασικά περιγραφικά στατιστικά μέτρα και να τα ερμηνεύουν, να χρησιμοποιούν τις βασικές τεχνικές της στατιστικής ανάλυσης διακρίνοντας τα όρια εφαρμογής της κάθε τεχνικής, να αναλύουν και να ερμηνεύουν τα σχετικά αποτελέσματα και να εφαρμόζουν τις σχετικές γνώσεις σε πραγματικά δεδομένα με έμφαση σε δεδομένα από το γεωργικό τομέα.
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Design and project management. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Στην τάξη.
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιούνται τα προγράμματα PowerPoint, Word και Excel.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 52 |
Study and analysis of scientific papers and book chapters | 8 |
Autonomousstudy | 90 |
Total | 150 |
Students Evaluation
- Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων στη Θεωρία (Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξεις)
ή
- Ενδιάμεση, κατά περίπτωση, γραπτή εξέταση (30%) και Τελική εξέταση (70%), που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων.
Recommended Bibliography
- Ταμπάκης, Ν. και Ξ. Χαψά. (2013). Εφαρμοσμένη Στατιστική – Εργαστηριακές Ασκήσεις. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός.
- Καραπιστόλης, Δ. (2012). Στατιστική Επιχειρήσεων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Α. Αλτιντζή
- Δρόσος, Γ. (2014). Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων. Θεσσαλονίκη: Εκδότης Γ. Δρόσος
- Ζαχαροπούλου, Χ. (2005). Στατιστική: Μέθοδοι-Εφαρμογές, Τόμος Α΄, 4η Έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία.
- Μιχαηλίδης, Ζ. (2007). Βιομετρία-Γεωργικός Πειραματισμός: Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το SPSS. Θεσσαλονίκη: Τμήμα Εκδόσεων Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
- Μπάτζιος, Χ. (1999). Στατιστική, Τεύχος Α΄. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία.
- Σαριαννίδης, Ν. και Γ. Κοντέος. (2012). Στατιστική. Κοζάνη: Εκδότης Γ. Κοντέος.
- Τσάντας, Ν., Χ. Μωυσιάδης, Κ. Μπαγιάτης και Θ. Χατζηπαντελής. (1999). Ανάλυση Δεδομένων με τη Βοήθεια Στατιστικών Πακέτων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
- Keller, G. (2010). Στατιστική για Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων, 8η Έκδοση. Αθήνα: Εκδόσεις Επίκεντρο.