Marketing of Agricultural Products
General
- Code: 600-190011
- Semester: Elective Spring Semester
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις (Θεωρία) (4)
- ECTS Units: 4
- Prerequisite courses: (600-190201) Αgricultural Economics
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3898
- Instructors: Kontogeorgos Achilleas
Course Contents
• Βασικές Έννοιες του μάρκετινγκ γεωργικών προϊόντων, ιδιαιτερότητες των γεωργικών προϊόντων, μίγμα και περιβάλλον μάρκετινγκ.
• Προπαρασκευαστικές λειτουργίες μάρκετινγκ (τυποποίηση, συσκευασία, επισήμανση γεωργικών προϊόντων).
• Διαμόρφωση τιμών γεωργικών προϊόντων.
• Λειτουργίες εφοδιασμού (μεταποίηση, αποθήκευση, μεταφορές γεωργικών προϊόντων).
• Επικοινωνιακές/ενημερωτικές λειτουργίες μάρκετινγκ (πληροφόρηση και έρευνα αγοράς, διαφήμιση).
• Διευκολυντικές λειτουργίες (χρηματοδότηση εμπορίας και διαχείριση κινδύνων εμπορίας).
• Συμμέτοχοι/φορείς και κανάλια εμπορίας γεωργικών προϊόντων.
• Κόστος, περιθώριο μάρκετινγκ και αποδοτικότητα μάρκετινγκ.
• Στρατηγικές και Σύγχρονα συστήματα μάρκετινγκ γεωργικών προϊόντων.
• Συνεταιριστική εμπορία γεωργικών προϊόντων.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο
Use of ICT means
Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων. Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης Περιεχομένου (moodle)
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 55 |
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης. | 20 |
Autonomous study | 45 |
Total | 120 |
Students Evaluation
I. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%)
Recommended Bibliography
- Καμενίδης, Χ. (2014), Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
- Μάττας, Κ., Ρεζίτης, Α., Τσακιρίδου, Ε., Βλάχος, Η., και Καφούσιος, Δ. (επιμ.), (2013), Μάρκετινγκ και Τιμές Αγροτικών Προϊόντων, Nicosia: BrokenHillPublishers.
- Aurier P. και Siriex L. (2010), Marketing αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ.
- Καρυπίδης, Φ. (2008), Ειδικά Θέματα Ποιότητας: Εφαρμογές στη Γεωργία και στα Τρόφιμα, Θεσσαλονίκη: Ζήτη
- Kohls, R. L., &Uhl, J. N. (2002), Marketing of Agricultural Products. London: PrenticeHall.
- Lindgreen, A., Hingley, M., Harness, D., Custance, P. (2010), Market Orientation: Transforming Food and Agribusiness around the Customer, Surrey: Gower.
- Rhodes, J. V., Dauve J. L., Parcell, J. L. (2007), The Agricultural Marketing System, Arizona: Holcomb Hathaway publ.