Systematic Botany

General

Course Contents

Εισαγωγή, σκοπός, στόχοι και περίοδοι ανάπτυξης της Συστηματικής Βοτανικής. Χρησιμότητα και οικονομικό ενδιαφέρον των φυτικών ειδών
Βιοποικιλότητα. Συστηματικές μονάδες διάκρισης των φυτών, γενικές και ειδικές έννοιες, ορολογία. Όργανα αναπαραγωγής και τρόποι πολλαπλασιασμού των φυτών
Κατώτερα εξελικτικά φυτά. Προκαρυωτικά φυτά (Bacteriophyta, Cyanophyta)
Ευκαρυωτικά φυτά (Phycophyta, Mycophyta, Lichenophyta, Bryophyta, Pteridophyta)
Ανώτερα εξελικτικά φυτά. Σπερματόφυτα και Υποδιαιρέσεις τους (Gymnospermae και Angiospermae)
Περιληπτική αναφορά σε όλα τα αθροίσματα και λεπτομερειακή στο άθροισμα των Σπερματόφυτων και ιδιαίτερα των αγγειοσπερμάτων
Κλάση Dicotyledones. Διαφορετικές τάξεις δικότυλων. Διαφορές δικότυλων και μονοκότυλων φυτών
Κλάση Monocotyledones. Διαφορετικές τάξεις μονοκότυλων φυτών

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

Ειδικές γνώσεις που θα αποκτηθούν
Βασικές αρχές ταξινόμησης και επιστημονικής ονομασίας των φυτών
Βασικά γνωρίσματα των Αθροισμάτων του Φυτικού Βασίλειου
Κριτήρια και μέθοδος αναγνώρισης ομάδων και υποδιαιρέσεων των Σπερματόφυτων
Βασικά μορφολογικά γνωρίσματα των κυριότερων οικογενειών της Ελληνικής χλωρίδας

Teaching Methods

Αίθουσα διδασκαλίας

Use of ICT means

  • Powerpoint presentations
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle
  • Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή διαλέξεων, που υποστηρίζονται από διαφάνειες, ηλεκτρονικές προβολές

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή διαλέξεων. Στις διαλέξεις χρησιμοποιούνται παρουσιάσεις powerpoint και έντυπο υλικό από επιστημονικές δημοσιεύσεις και από το διαδίκτυο.52
Laboratory work14
Αυτοτελής Μελέτη54
Total120

Students Evaluation

Η αξιολόγηση στη θεωρία γίνεται στην ελληνική γλώσσα , ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην αγγλική
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Ι. Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία (70%):
– Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
– Ερωτήσεις σωστού λάθους

ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση (30%) που περιλαμβάνει
Οι εργαστηριακές εξετάσεις διεξάγονται στο τέλος των εργαστηριακών ασκήσεων και. Ο τελικός βαθμός του εργαστηρίου αποτελεί συνάρτηση:

των γραπτών εργασιών που εκτελούν οι φοιτητές στην διάρκεια του εξαμήνου (συμπληρωμένα φυλλάδια εργασίας, ασκήσεις, γραπτές απαντήσεις)

του προσωπικού φυτολογίου που δημιουργούν και παρουσιάζουν στο τέλος του εξαμήνου

της προφορικής εξέτασης στην συστηματική αναγνώριση των φυτών που συμπεριλαμβάνονται στο ατομικό τους φυτολόγιο, των γραπτών εξετάσεων στον ταξινομικό προσδιορισμό φυτών με τη χρήση κλείδας και των γραπτών εξετάσεων στη διδακτέα ύλη του εργαστηρίου

Recommended Bibliography

  1. Σαρλής, Γ. 1999. Συστηματική Βοτανική, Εφαρμογές Κορμοφύτων. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλη, Αθήνα
  2. Μπαμπαλώνας, Δ. και Κοκκίνη Σ. 2004. Συστηματική Βοτανική, Εκδόσεις Αϊβαζη,
    Θεσσαλονίκη
  3. Στεφανάκη- Νικηφοράκη, Μ. 1999. Συστηματική Βοτανική. Τόμος Α΄. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλη, Αθήνα
  4. Smith, James Payne Jr. 1977. Vascular plants families, Mad River Press, Inc., Eureka, California
  5. Tutin, T.G.etal. (eds). 1stedn, 1964; 2ndedn 1993. FloraEuropaea, vol. 1. Cambridge
    University Press
  6. Zomlefer, W.B. 1994. Guide to Flowering Plant Families.The University of North Carolina. Press Chapel Hill and London

Related Research Journals

  1. Systematic Botany
  2. Australian Systematic Botany
  3. European Journal of Taxonom
  4. SYSTEMATICA
  5. Natura